Nakon rasprave u Gradskom vijeću Mostara o stanju u Javnom poduzeću ''Mo parking'' i nakon izvješća o poslovanju te tvrtke direktor Ivan Barbarić ponudio je mostarskom gradonačelniku svoj mandat na raspolaganje, no gradonačelnik Mario Kordić odbio je njegovu ostavku.
Kordić je u svom obraćanju vijećnicima kazao kako je zadovoljan poslom urađenim u Mo parkingu i financijskim rezultatima ostvarenim u protekloj godini.
Dodao je kako je Barbarić „podigao Mo parking iz mulja” te sada to poduzeće zapošljava 27 djelatnika i posluje s dobiti.
Poslovanje Mo parking našlo se na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća na zahtjev HRS zbog, kako su naveli iz te stranke, sumnje u ne funkcioniranje naplate parkiranja i potencijalno netransparentno upravljanje.
Govoreći o stanju u tom gradskom poduzeću, Barbarić je kazao kako je zatekao Mo parking u iznimno teškom stanju s milijunskim gubicima.
- U poduzeću je zatečeno osam djelatnika koji godinama nisu primili plaću, od 2014. godine. Poduzeće je bilo u dugu 3,9 milijuna KM, a 2,7 milijuna se odnosilo na plaće postojeći i bivših radnika - kazao je Barbarić.
Po njegovim riječima, nakon pregovora uspjeli su postići sporazum sa svim djelatnicima o isplati zaostalih plaća, kao i dogovor s Poreznom upravom o isplati zaostalih doprinosa, te je u međuvremenu ukupni dug poduzeća smanjen na 2,3 milijuna maraka.
Podsjetio je kako je na početku svog mandata s mostarskim poduzećem UNIS telekom potpisan sporazum o poslovno-tehničkoj suradnji koji se odnosi na zajedničku izradu softvera za naplatu parkiranja.
Po njegovim riječima, UNIS telekom je po tom ugovoru trebao izraditi računalni sustav po uputama o poslovnim propisima i planovima, osigurati programere, osigurati tehničku podrški i testirati i otkloniti greške kako bi sustav mogao funkcionirati.
Suradnja je išla dobro do pred kraj godine kada je došlo do razlaza nakon čega je postojeći sustav za naplatu prestao s radom, kazao je Barabrić.
- U Planu za javnu nabavu za 2023. morali smo nabaviti novi softver i izabrali smo firmu Lanaco. Morali smo ponovno podignuti novi sustav i u tom turbulentnom razdoblju imali smo grešaka i s toga su se izdavale kazne građanima koji imaju kupljene mjesečne ili godišnje radnje. Ispričavamo se građanima na greškama i neugodnostima a sve smo reklamacije uvažili - poručio je Barbarić.
Što se tiče izdavanja besplatnih karata pojedincima Barabrić je priznao da su neki zaposlenici Mostar parkinga dobili takve karte iako po zakonu nisu imali pravo na njih.
- Sve radove oko priprema i radova vezano za uređenje parkinga radili su uposlenici svojim osobnim automobilima jer Mo parking nije imao službenih vozila. Smatrao sam poslovno opravdanim da imaju besplatni parking. Smatrao sam to opravdanim, ali evo tu grešku preuzimam na sebe - kazao je Barbarić.
Kada su u pitanju financijski rezultati u 2022. godini, Barbarić je kazao kako je Mo parking u prošloj godini ostvario prihode 1,6 milijuna maraka, rashodi su bili 764.000 maraka, pa je ukupna dobit poduzeća bila 840.000 maraka.
U prethodnoj godini prodano je ukupno 8.750 mjesečnih i 2.600 godišnjih karata.
Na kraju rasprave mostarski vijećnici usvojili su zaključak kojim se zadužuje gradonačelnik da zatraži od Nadzornog odbora JP ''MO parking'' da provede nadzor u tom poduzeću u dijelu koji se odnosi na sustav naplate, zaključene ugovore s dobavljačima softvera, ugovore o održavanju softvera te da se utvrdi popis osoba koje su imale povlaštenu kartu suprotno odluci Gradskog vijeća Mostara.