Vlast u Federaciji BiH napokon bi mogla ozbiljno razmotriti staru ideju o izgradnji željezničke pruge Vareš - Banovići kojom bi se na osjetno kraćoj relaciji spojile pomorska luka Ploče i riječna luka u Brčkom.
Velika investicija
Takav zahtjev, odnosno preporuka prema Vladi FBiH, stigla je od ekonomskih stručnjaka iz Federalnog zavoda za programiranje razvoja. Oni su u svojoj preporuci napisali kako je potrebno prvo “izraditi studiju isplativosti izgradnje dionice pruge Vareš – Banovići, čime bi se uspostavila značajno kraća dužina cestovnog pravca između luke Ploče i luke Brčko, a time i dužina cestovnog pravca Sarajevo – Beograd”. Uz izgradnju ove pruge, kao jedne od ozbiljnijih investicija nakon rata, gradili bi se o prateći cestovni koridori, a čega bi materijalnu korist imali svi dijelovi BiH kroz koji taj željeznički i prometni koridor prolazi, od Hercegovine, preko Bosne, sve do rijeke Save. Također se od vlasti u FBiH traži da osigura i preduvjete za razvoj i veće korištenje luke Brčko ulaganjem u revitalizaciju operativnih kapaciteta, izmještanje pristupnih ruta izvan gradske zone te ulaganje u proširenje kapaciteta. Istaknimo da je regionalni projekt izgradnje željezničke pruge preko Vareša predstavljen prije tri godine na Kongresu o željeznicama Bosne i Hercegovine i tada je u njemu predviđeno povezivanje Sarajeva, Tuzle i Beograda najkraćom mogućom željezničkom linijom, kvalitetna prometna komunikacija tuzlanske i sarajevske regije s Hercegovinom i skraćivanje puta prema luci Ploče za više od 100 kilometara. Prošle godine kineska korporacija “Shanghai CRRC Urban Traffic Construction&Investment” javno je pokazala svoje zanimanje za projekt izgradnje željezničke pruge Vareš - Banovići. Predstavnici kineske korporacije, koja se bavi ulaganjem i izgradnjom željezničke infrastrukture, kao i drugih vidova javnog prijevoza uz potporu kineske vlade, u povodu toga održala je sastanke s općinskim rukovodstvima Vareša i Banovića. Tada je generalni direktor UTCI-a Dong Miu u izjavi rekao da je kompanija veoma zainteresirana za ulaganje i razvoj ovoga projekta te da će kroz suradnju s grupacijom ASA Prevent nastojati ostvariti zamišljeno.
Stara ideja
Od tada se nije puno napravilo na konkretizaciji cijeloga projekta koji očito čeka novu vlast u Federaciji BiH da bi se o tome ponovno raspravljalo. Kako piše Magazin plus, ideja o izgradnji željezničke pruge Vareš – Banovići trasom drevne ceste soli preko Zvijezde i Konjuha te dolinom rijeka Krivaje i Ribnice veoma je stara, a u prošlosti je bila aktualizirana bez ikakvih konkretnih pomaka.
Ozbiljna promišljanja i analize zabilježeni su poslije Drugoga svjetskog rata nakon izgradnje i puštanja u promet željezničke pruge Brčko – Banovići (1946.), a važan korak napravljen je 1953. godine kada je ukinuta uzana pruga Podlugovi – Vareš i na toj relaciji u promet puštena pruga normalnoga kolosijeka.