Izgradnja graničnog prelaza na brzoj cesti – koja je u završnoj fazi – kod mosta blizu Gradiške, na hrvatskoj strani počet će krajem ovog tjedna, potvrđeno je u Ministarstvu financija Hrvatske.
Naime, u ovom Ministarstvu su prethodno bili najavili da će 10. travnja izvođač biti uveden u radove, te da je rok izgradnje 12 mjeseci. Sada su rekli kako je izvođač uveden na gradilište 10. travnja kao po planu, ali da bi radovi trebali početi do kraja ovog tjedna, pišu Nezavisne novine.
– U tijeku je doprema potrebnih gradilišnih kontejnera i ograde, a do kraja tjedna, potrebnih strojeva i opreme te građevinske armature. Dakle, po predaji gradilišta izvođaču, radovi teku prema planiranoj dinamici – rekli su oni.
Napomene radi, Hrvatske ceste kao investitor su pri kraju izgradnje prvog dijela brze ceste od novoizgrađenog mosta na Savi kod Gradiške do postojeće ceste ka autoputu Zagreb – Beograd, ali završetak ovih poslova, koje izvodi banjoluči Integral inženjering, neće značiti mnogo ako ne bude izgrađen granični prijelaz.
Prošle godine su u Hrvatskim cesta potvrdili da bi Integral radove mogao završiti tijekom ovog ljeta, ali, obzirom da se granični prelaz tek počinje graditi, čak i ako do toga dođe cesta neće moći biti otvorena.
Prije nekoliko tjedana su u ovom hrvatskom poduzeću potvrdili da je došlo do manjih pomjeranja u rokovima, zbog vremenskih prilika.
Ako se ispoštuje rok izgradnje od 12 mjeseci, to znači da brza cesta neće biti otvorena do travnja naredne godine.
Glasnogovornica Ministarstva prometa i veza Republike Srpske Nataša Miletić je za Nezavisne podsjetila kako je most na Savi kod Gradiške plaćen 20 milijuna eura, ali kako nije pušten u promet upravo zato što Hrvatska nije izgradila granični prijelaz.
– Takođe i hrvatska strana nije izgradila planiranu pristupnu prometnicu, odnosno brzi put do petlje Okučani. Republika Srpska je ispoštovala svoj dio i završila neophodne aktivnosti, te očekujemo da hrvatska strana ispoštuje svoju obavezu – rekla je ona.
Posebno je naglasila kako je granični prijelaz kod Gradiške jedan od najznačajnijih za BiH.
– Neupitno je da će nakon izgradnje novog graničnog prelaza kod Gradiške i dionice brzog puta na hrvatskoj strani do petlje Okučani, dionica autoputa Banja Luka-Gradiška postati daleko privlačnija i konkurentnija, pošto će se vezati s europskim Koridorom deset, što će implicirati drastično povećanje protoka na istoj i dovesti do mnogo veće razine usluge, imajući u vidu da je dionica autoputa Banja Luka-Gradiška puštena u uporabu još 2011. godine – rekla je ona.
Ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto, nedavno je rekao kako je ovaj prijelaz, kao i sličan kod Svilaja, u prioritetu njegovog ministarstva, odnosno dva mosta koja su izgrađena preko Save.
– Oba projekta su podržana grantovima EU. Funkcionalna uporaba oba mosta je, na žalost, još uvijek na čekanju. Trenutno, preko mosta kod Svilaja mogu prometovati putnička vozila, ali je upotreba za teretni promet uvjetovanja stavljanjem u punu upotrebu mosta kod Gradiške. Novi most preko rijeke Save kod Gradiške u potpunosti je spreman za puštanje u promet, ali uvjeti sa strane Republike Hrvatske još uvijek nisu ispunjeni. Osnovni problem danas predstavlja neizgrađen granični prijelaz, a što je u nadležnosti Ministarstva financ ija Republike Hrvatske. Dio pristupne prometnice koji bi omogućio funkcionalan pristup autoputu prema Zagrebu je u poodmakloj fazi gradnje – rekao je on.
Dodao je kako je propuštena prilika što Hrvatska nije pristala da se već izgrađeni granični prijelaz s bh. strane koristi kao zajednički, jer se Hrvatska opredijelila ua izgradnju novog vlastitog prijelaza.
– Kao resorno ministarstvo, zahtjevamo da se, što je moguće prije, započne i završi izgradnja ovog veoma važnog graničnog prijelaza kako bi i most mogao ispunjavati svoju osnovnu funkciju – rekao je on i dodao da je opredjeljenje ministarstva da oba prijelaza budu u funkciji tijekom ove godine.