Počeli pripremni radovi

Kroz tunel Crnaja naizmjenično, čekanja maksimalno 15 minuta

11.01.2021.
u 17:13

Rekonstrukciji tunela Crnaja na magistralnoj cesti M17 između Sarajeva i Mostara, kao jednom od najvažnijih projekata koji će se raditi u idućem razdoblju, posvećeno je iznimno mnogo pozornosti, a pritom se vodilo računa da se prilikom izvođenja radova čekanja i zastoji na ovom strateški važnom pravcu svedu na minimum, piše Večernji list BiH. 

Nužnost radova

Danas počinju pripremni radovi, a kako ističu iz Javnog poduzeća (JP) Ceste FBiH, nakon što izvođač radova dobije suglasnost na režim preusmjeravanja prometa od nadležnog ministarstva, promet kroz tunel počet će se odvijati naizmjenično, jednim prometnim trakom, i bit će reguliran svjetlosnom signalizacijom. O datumu stupanja na snagu režima preusmjeravanja prometa javnost će biti pravodobno informirana, a s obzirom na stanje tunela Crnaja i nužnost radova na njegovoj rekonstrukciji te posebno imajući na umu sigurnost sudionika u prometu, apelirali su na strpljenje i maksimalno razumijevanje. Direktor Cesta Federacije BiH Ljubo Pravdić kaže da su poduzete sve aktivnosti kako bi ograničenja i poremećaji u odvijanju prometa bili svedeni na najmanju moguću mjeru.

- Svjesni smo da će zbog radova na rekonstrukciji tunela promet ovom dionicom biti otežan, ali uvjeren sam da nam je svima sigurnost sudionika u prometu najvažnija - kazao je Pravdić, dodavši da daljnje odgađanje početka radova nosi previše sigurnosnih rizika jer je Crnaja odavno prepoznata kao jedna od crnih točaka na bh. cestama. Poručio je kako će se uraditi sve da se radovi što brže i što kvalitetnije okončaju.

Uvidom u analizu koju su uradile Ceste FBiH vidljivo je kako je predložen model s dvama ciklusima po kojima bi se mogao odvijati naizmjenični promet u tijeku izvođenja radova te u tom slučaju čekanje u tijeku jednog signalnog programa ne bi trebalo biti dulje od šest minuta. Mišljenje je kako u bilo kojoj varijanti čekanja ne bi trebala biti dulja od 15 minuta.

Snimanje prometa već je analizirano u kontinuitetu od 5. listopada 2020. do 8. studenog 2020., a analiza rezultata po danu pokazala je da je maksimalni broj vozila u jednom danu za oba smjera iznosio 7597 vozila na dan, dok je prosječan broj vozila u promatranom razdoblju za oba smjera iznosio 5778 vozila na dan. Odnos broja vozila po smjerovima u principu je identičan. Ranije je u kolovozu provedeno snimanje intenziteta prometa simulacijom izvođenja radova, a uvažavajući usporedbu između rezultata iz mjeseca kolovoza i promatranog razdoblja iz ovog izvješća (5. listopada 2020. - 8. studenog 2020.) koje ukazuje da je intenzitet prometa smanjen upola nametnula se varijanta s dvama ciklusima po kojima bi se mogao odvijati naizmjenični promet tijekom izvođenja radova.

Ciklusi

Prvi ciklus bio bi od 4.30 do 19 sati (signalni program P1 = 440 sekundi), drugi ciklus od 19 do 23.30 sati (signalni program P2 = 280 sekundi) te totalna obustava od 23.30 do 4.30 sati. Maksimalan broj vozila nakupljen u jednom ciklusu na jednoj strani tunela ne bi trebao biti veći od 60 vozila kod normalnog odvijanja prometa. Načelno, sva vozila nakupljena na jednoj strani kroz tunel bi prošla u istom intervalu signalnog programa te ne bi bilo slučajeva čekanja novog intervala. U ekstremnim slučajevima vozila koja ne bi prošla u prvom intervalu maksimalno bi čekala na idući interval, odnosno približno pet minuta kod signalnog programa P1, a kod signalnog programa P2 približno četiri minute. Na osnovi dodatnih rezultata snimanja u promatranom razdoblju, uvažavajući dužinu od oko 620 m na kojoj bi se odvijao naizmjenični promet, kao zaključak se nameće da vrijeme čekanja u tijeku jednog signalnog programa ne bi trebalo biti dulje od šest minuta. Ako to bude potrebno, a ovisno o daljnjoj situaciji izazvanoj pandemijom, u tijeku turističke sezone obustavili bi se svi građevinski radovi. Na osnovi svih pokazatelja dobivenih dodatnim snimanjem, mišljenja su da u bilo kojoj varijanti čekanja ne bi trebala biti dulja od 15 minuta.•

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije