potrošačke navike određuje ‘’debljina’’ novčanika

Kupuju li bh. građani domaće proizvode: Sve manje se vodi računa o porijeklu proizvoda

Kupovina
23.07.2024.
u 20:44

Zbog sve slabije kupovne moći i sve manje se vodi računa o porijeklu proizvoda

"Kupujmo domaće" – jedna je od parola, koju gotovo svakodnevno čujemo. Naziv je to i kampanje, koja se godinama provodi. Ali, jesu li se domaći proizvodi nametnuli kao bolji od uvoznih i koliko ih građani uopće kupuju?

Što stavljamo u košaru, sami odlučujemo, a građani će nerijetko kazati da odabir i potrošačke navike određuje zapravo ‘’debljina’’ novčanika. Zbog sve slabije kupovne moći i sve manje se vodi računa o porijeklu proizvoda. Mogu li sve glasnije kampanje za kupovinu domaćih proizvoda značajno unaprijediti ekonomiju? Da, kažu u Udruženju "Kupujmo i koristimo domaće" navodeći kako bi efekti bilii veći kada bi se uz adekvatne poticaje više radilo na pokretanju domaće proizvodnje, javlja BHRT.

- Što znači kupiti domaći proizvod za bh. ekonomiju? Vrlo jednostavno. Ako bi mi za 100 maraka kupili isključivo domaćih proizuvoda, najmanje 80 ostaje u ovom društvu, a ako damo za strane proizvode - najviše ostaje dvadesetak maraka. E, zbog toga smo danas siromašno društvo. I kad kupite proizvod koji je preradila naša tvrtka, većina te sirovine je iz uvoza, zbog toga imamo veliki odlazak sredstava iz BiH. Deficit je za prošlu godinu iznosio gotovo 12 milijardi maraka. Pod hitno treba donijeti strategija vezano za poticaje, kaže predsjednik Udruženja "Kupujmo i koristimo domaće" Admir Kapo.

Pod sloganom "Ja bih naše", kampanju koja ima za cilj promovirati bh. proizvode i usluge, pokrenula je i Gospodarska komora Federacije BiH.

- Mi imamo liberalnu ekonomiju i ne možemo vršit restrikciju na zabranu uvoza, ali imamo na raspolaganju alate za dizanje vijesti ljudi da kupuju domaće proizvode. Znači, mi ćemo krenuti s tim označavanjem domaćih proizvoda koji će dobivati znakove bh. kvalitete i pravo na upotrebu imat će proizvodi koji posjeduju natprosječnu kvalitetu, kaže dopredsjednik Gospodarske komore FBiH Marko Šantić.

U prva četiri mjeseca ove godine Bosna i Hercegovina je ostvarila vanjskotrgovinski deficit od gotovo četiri milijarde maraka. To praktično znači da je svakog mjeseca izvoz bio za milijardu maraka manji od izvoza. Da apsurd bude veći, i pored toga što je naša zemlja po količini vode među najbogatijim u Evropi, za pet mjeseci uvezeno je i više od 24 milijuna litara flaširane vode.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije