Svečano otvoreni najviši i najsloženiji infrastrukturni objekt na koridoru Vc i nova dionica autoceste

Most Hercegovina zasjao u punom sjaju, veličanstvena građevina kakva se rijetko viđa spaja BiH s europskim koridorima. Od sutra i prvi putnici

Foto: PIXSELL
1/4
04.09.2024.
u 21:55

Poruke sa svečanosti otvaranja mosta Hercegovina jasno su pokazale kako je riječ o kruni višegodišnjeg strateškog planiranja i realizacije, procesa koji je tražio sinergiju svih uključenih aktera

Grandiozno ostvarenje koje se ubraja u sami vrh suvremenog projektiranja i građevinarstva - najviši most u BiH te jedan od najviših u europskim okvirima, jedinstven po tomu što su na njemu pozicionirana sva četiri traka autoceste, most Hercegovina večeras je s ostatkom dionice Počitelj - Zvirovići na svečanoj ceremoniji otvoren, a već sutra od podne bit će pušten u promet te će njime proći prva vozila i putnici, piše Večernji list BiH.

Uz most, otvorena je i dionica od Počitelja do Zvirovića koja se pak nastavlja na već izgrađeni dio autoceste od Zvirovića do Bijače, što znači da ovaj najjužniji dio BiH sada ima 21 kilometar funkcionalne autoceste.

Brojni uzvanici

Vrpcu je presjekla federalna ministrica prometa i veza Andrijana Katić u pratnji federalnog premijera Nermina Nikšića i Denisa Lasić, direktora Javnoga poduzeća Autoceste Federacije BiH, a nakon toga uslijedio je spektakularan vatromet.

Poruke sa svečanosti otvaranja jasno su pokazale kako je riječ o kruni višegodišnjeg strateškog planiranja i realizacije, procesa koji je tražio sinergiju svih uključenih aktera, a rezultat, itekako vidljiv svima koji se voze dolinom Neretve, je građevina koju se rijetko viđa i u svjetskim okvirima, infrastrukturni objekt koji svojom elegancijom otkriva iznimnu pozornost kojom su se vodili konstruktori, ali i umijeće koje je bilo potrebno za svladati kanjon smaragdne ljepotice - rijeke Neretve.

Svečanosti su nazočili najvažniji državni dužnosnici, predstavnici vlasti Federacije BiH, ali i susjedne Republike Hrvatske koja je osobito zainteresirana za što skoriji dovršetak dionica koridora Vc kroz BiH, onoga istoga koridora koji povezuje Ploče na jugu i Budimpeštu na sjeveru. Svečanoj ceremoniji nazočio je Andrej Plenković, predsjednik Vlade Republike Hrvatske, kao i brojni nositelji vlasti iz BiH - predsjedatelj Doma naroda Dragan Čović, predsjednica FBiH Lidija Bradara, ministar vanjskih poslova Elmedin Konaković, kao i drugi ministri s državne i federalne razine, dok su o značaju mosta u kontekstu prometnog povezivanja, ali i kada je riječ o gospodarskim prednostima koje sa sobom donose veliki infrastrukturni projekti, govorili Borjana Krišto, predsjedateljica Vijeća ministara BiH, Nermin Nikšić, premijer Federacije BiH, i Denis Lasić, direktor Javnoga poduzeća Autoceste Federacije BiH. Krišto je, govoreći o značaju projekta, poručila kako ispisujemo povijest okupljeni na svečanom otvorenju jednog od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u BiH - mosta Hercegovina na koridoru Vc u Počitelju. Ovaj most, uz svoju ljepotu, ima, dodala je, i jedinstvenu svrhu.

Predsjedateljica Krišto kazala je da ovaj most ne spaja samo jug i sjever BiH, već i koridor kroz Hrvatsku, omogućivši višestruki razvoj ekonomije i gospodstva. To je dokaz, kako je dodala, da zajedno možemo postići i ostvariti velike ciljeve. Zahvalila je svima koji su doprinijeli ovom projektu - od inženjera i radnika koji su vrijedno radili na njegovoj izgradnji do svih uključenih nadležnih tijela, kao i međunarodnih institucija koje su pružile podršku.

To je dokaz da, navela je, zajedno možemo postići i ostvariti velike ciljeve, a jasno je i kako ovaj projekt daje novu dimenziju sveukupnom infrastrukturnom razvoju u BiH i njime postavljamo visoku letvicu koju treba nastaviti pratiti. Ocjena je kako zajedničkom sinergijom domaćih i međunarodnih institucija dajemo trajni doprinos ovom prostoru Europe, a Krišto se nada uskoro i integralnom te punopravnom dijelu obitelji Europske unije. Otvaranjem mosta Hercegovina postavljen je, smatra, temelj za nastavak dinamike izgradnje prometne infrastrukture. Posebne pozdrave Krišto je uputila hrvatskom premijeru Plenkoviću, podsjetivši kako je pod njegovim vodstvom Republika Hrvatska uvezala sjever i jug Pelješkim mostom.

- Moje je zadovoljstvo što smo večeras zajedno, kada Bosna i Hercegovina ovim projektom otvara vrata prostoru Republike Hrvatske i Europske unije sa svoga juga prema cijelom prostoru BiH kroz koridor Vc - naglasila je Krišto. Zaključila je kako ova svečanost treba biti motiv da gradimo nove mostove, nove ceste, nove trajne vrijednosti koje će biti dio moderne i europske zemlje kakvu svi želimo. Federalna ministrica prometa i veza Andrijana Katić naglasila je kako je riječ o iznimno složenom objektu, najzahtjevnijem na koridoru Vc, te jednom od najvećih mostova u regiji. Govoreći o značaju projekta, poručila je kako most i dionica nisu samo značajni za prometno povezivanje. Ovo je, dodala je, razvojni korak ne samo za okolne općine i županiju nego i za cijelu Federaciju i Bosnu i Hercegovinu. Zahvalivši izvođačima radova, nadzoru i investitorima, Katić je izrazila nadu da će novi dio koridora biti od koristi svim građanima BiH, kao i turistima i gostima. Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić čestitao je i zahvalio radnicima, upravama kompanija te zaposlenicima javnog poduzeća i Upravi Autocesta FBiH na uspješnoj realizaciji projekta.

- Ministrica i ja bili smo podrška i dijelimo zadovoljstvo što su ovi projekti konačno krenuli u potpunu realizaciju. Danas imamo novih 11 kilometara na koridoru Vc, imamo impozantni most Hercegovina, a uskoro ćemo potpisivati nove ugovore i pokretati nove investicije. Cilj nam je Federaciju BiH pretvoriti u veliko gradilište - dodao je Nikšić. Premijer FBiH uputio je i zahvale Europskoj uniji i međunarodnim kreditorima, poručivši kako je ovo još jedan korak na putu Bosne i Hercegovine prema Europskoj uniji. Nikšić je također uputio čestitke svim građanima Federacije na novim kilometrima autoceste, naglasivši kako će u ovom mandatu učiniti sve kako bi pustili u promet što veći broj kilometara u cilju povezivanja BiH s europskim prometnim pravcima.

Lasić je pak ovom prilikom naglasio kako je most Hercegovina najkompleksniji infrastrukturni objekt na cijelom koridoru Vc, a njegova vrijednost tim je veća jer će nas izravno povezati s Europskom unijom, odnosno graničnim prijelazom Bijača. - Jedinstvena je prilika povjerenje koje su dobile Autoceste Federacije BiH graditi, a još veće zadovoljstvo izgraditi ovaj most koji je ovih šest stupova koji ga drže učinilo da bude i jedan od najviših mostova u ovom dijelu Europe - naglasio je Lasić, podsjetivši pritom i kako su na završetak radova mosta Hercegovina utjecali brojni čimbenici, no svjesni činjenice da velike građevine sa sobom neizbježno nose i brojne izazove, s ponosom mogu kazati da pogled prema mostu Hercegovina jasno govori da je vrijedilo truda.

- Povjerenje koje nam je pruženo kao investitoru da gradimo najveći infrastrukturni projekt u Bosni i Hercegovini - koridor Vc - svakako je i potvrda kvalitetnog rada Vlade Federacije BiH, ali i znak da smo stvorili pozitivno ozračje - kazao je direktor Autocesta FBiH koji je tom prilikom zahvalio svima na zajedništvu koje je pokazalo da se može te koje je postavilo letvicu visoko, gdje će buduće građevine biti novi izazovi s kojima se želimo uhvatiti u koštac.

Zahvalio je i lokalnoj zajednici, gradonačelniku Čapljine, građanima i mještanima mjesnih zajednica koji su u potpunosti shvatili što donosi realiziranje ovog projekta i pružili im punu pomoć i potporu u proteklom razdoblju. U pogledu značaja autoceste uputio je na turističke potencijale, kazavši kako će južni tok koridora Vc BiH znatno primaknuti jadranskoj obali i susjednoj Hrvatskoj, a time i potencijalnim posjetiteljima iz Europske unije. Izgradnja autoceste nije samo, dodao je, zahtjevan građevinski pothvat već je i značajan gospodarski zamah za BiH.

- Izgradnja je to i suvremene, funkcionalne i proeuropske Bosne i Hercegovine, kakvoj svi težimo - poručio je Lasić, uputivši pritom čestitke izvođačima radova ove poddionice - kineskoj kompaniji China State Construction Engineering Corporation te konzorciju Azvirt iz Azerbajdžana i Sinohydro i Powerchina Roadbridge Groupu iz Kine. Zahvalio je i svim kompanijama podizvođačima, kao i kompaniji IRD Engineering iz Italije koja je vršila nadzor na izgradnji, a zahvale je uputio i Europskoj investicijskoj banci i Europskoj uniji, čijim je sredstvima financirana izgradnja ove poddionice. S izgradnjom autoceste kroz Hercegovinu neće se stati. Javno poduzeće Autoceste FBiH će nastaviti do kraja godine povezivati južni dio zemlje s novih blizu 30 km do Mostara sjevera. - Zato hvala našim partnerima, prvenstveno Europskoj uniji i europskim bankama - Europskoj banci za obnovu i razvoj i Europskoj investicijskoj banci - na kontinuiranoj financijskoj potpori brojnim projektima na koridoru Vc u korist svih naših građana - naveo je Lasić kazavši kako su pokazali iznimnu odlučnost u nastavku gradnje novih kilometara, a sve kako bi, uz sav kapacitet i snagu, u potpunosti završili izgradnju koridora Vc do 2030. godine. Poddionica Počitelj - Zvirovići jedan je od važnih segmenata procesa prometnog povezivanja, a sa svojom dužinom od 11,07 kilometara nastavlja se na već izgrađeni dio od Zvirovića do Bijače, što znači kako jug BiH u ovom trenutku ima 21 kilometar funkcionalne autoceste.

Daljnje povezivanje

U razgovoru s predstavnicima lokalne zajednice, ali i one poslovne, doznajemo kako na puštanje u promet mosta, kao i ukupne dionice, gledaju kao na jedan od najznačajnijih događaja u novijoj povijesti te su itekako svjesni kako se tako skraćuje vrijeme putovanja, ali i otvaraju nove mogućnost dodatnog ojačavanja potencijala za gospodarski razvoj ovoga dijela BiH. Zanimanje za vožnju novom dionicom je iznimno, što pokazuje kako su se trud i zalaganje nadležnih u proteklom razdoblju itekako isplatili. A isplatit će se još i više jer uskoro počinju aktivnosti na povezivanju od Mostara prema jugu, a kako je nedavno za Večernji list potvrdila ministrica prometa i veza Andrijana Katić, na južnom dijelu koridora Vc, na dijelu oko Mostara, u završnoj je fazi dodjeljivanje ugovora za radove na dionicama tunel Kvanj - Buna, Mostar jug - tunel Kvanj i Mostar sjever - Mostar jug. •

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije