po nutellu ili ariel odsad u RH

Na bh. tržištu i dalje “kopije” proizvoda velikih brendova

27.03.2019.
u 16:00

Europske institucije konačno su odlučile zabraniti plasiranje proizvoda dvostruke kvalitete na europsko tržište. Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan izvijestila je da su Europska komisija, Europski parlament i Europsko vijeće usuglasili rješenje problema različite kvalitete proizvoda na istoku i zapadu EU-a, piše Večernji list BiH. “Stvorena je zajednička pozicija među trima institucijama. Najvažnije je da se zabranjuje praksa plasiranja proizvoda dvostruke kvalitete na zajedničkom europskom tržištu”, kazala je Borzan. Nažalost, ova odluka neće donijeti nikakvo poboljšanje za BiH. Mi ćemo i dalje kupovati proizvode lošije kvalitete, samo što ubuduće za onim kvalitetnijim nećemo posezati do Austrije ili Njemačke, dovoljno će biti otići do susjedne Hrvatske.

Provedena istraživanja

Potrošači iz jugoistočne Europe godinama su se žalili da kvaliteta određenih proizvoda, ili skupina proizvoda, nije jednaka kvaliteti identičnih proizvoda koji se prodaju na većim, bogatijim tržištima. Borba za izjednačavanje kvalitete trajala je godinama, ali na kraju siromašnije zemlje EU-a su pobijedile i njihovi građani više neće biti potrošači drugog reda. Na žalost BiH, s obzirom na to da nije članica EU-a, nije obuhvaćena ovom odlukom i naši građani će i dalje skupo plaćati proizvode poznatih brendova lošije kvalitete. Istraživanje provedeno u Hrvatskoj pokazalo je kako trećina prehrambenih i neprehrambenih proizvoda u toj zemlji ima nižu kvalitetu nego u Njemačkoj te da su, unatoč lošijoj kvaliteti, znatno skuplji. Jedan od primjera dvostrukih standarda je popularni namaz Nutella. Značajna razlika postoji i kod deterdženta za rublje Ariel. Njemački proizvod, za razliku od hrvatskog, ima oznaku “compact” i znatno veću učinkovitost pranja pri nižoj temperaturi, dok pri 60 °C razlika također postoji, ali je manja. Unatoč tome, deterdžent za njemačko tržište je oko 25% jeftiniji od onog na hrvatskom tržištu.

Kupci moraju reagirati

Slična istraživanja u BiH nikada nisu provedena, a da jesu, rezultati bi bili isti ili čak i lošiji nego u Hrvatskoj. Ali, što se tiče BiH, praksa će i dalje ostati ista. Izvršna direktorica Udruge za zaštitu potrošača “Don” iz Prijedora Murisa Marić kaže da su sve zemlje regije u proteklom razdoblju bile izložene “invaziji” proizvoda lošije kvalitete. - Hrvatska je nakon pet godina uspjela izboriti se za ravnopravan status s ostalim članicama EU-a. U dogledno vrijeme sigurno ćemo ostati uskraćeni za kvalitetnu robu, što je vječita borba na našem području. Tek kada potrošači počnu “kažnjavati” određene trgovačke lance tako što neće kupovati robu lošije kvalitete, situacija će se promijeniti. Nije da ne znamo što je kvaliteta, ali imamo male plaće i u skladu s tim kupujemo jeftinu robu - kazala je za Glas Srpske Marić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije