izgradnja autoceste

Nekoliko gradova u FBiH ide u “izolaciju” zbog koridora

autoput
Autoceste FBiH
30.12.2024.
u 20:55

Sada je Maglaj na glavnoj prometnici, odnosno na cesti M17, a Tešanj je podaleko od te ceste, i u taj grad praktično nitko ne svraća “u prolazu”, a izgradnjom koridora se situacija mijenja

Izgradnja autoputa na Koridoru 5c u mnogome će promijeniti trasu kojom putuju građani BiH, ali i svi prolaznici kroz Bosnu i Hercegovinu. U jednom dijelu neće biti velike razlike, tamo gdje Koridor manje ili više prati postojeću trasu, naprimjer na potezu Žepče – Zenica – Sarajevo – Konjic.

No, u nekim dijelovima Koridor se znatno odvaja od postojećih glavnih putnih pravaca pa će pojedini gradovi ostati “izolirani”, odnosno neće se više nalaziti na glavnom transportnom koridoru kroz našu zemlju, piše BiznisInfo.ba.

Jedan takav primjer je Jablanica, koja će ostati “odsječena” kada se izgradi tunel Prenj, jer će se tada nakon Konjica trasa nastavljati direktno ispod planinskog masiva i ići ka Mostaru.

No, još jedan takav slučaj dogodit će se u sjevernijem dijelu BiH. Naime, tamo će dva grada “zamijeniti mjesta”, a radi se o Tešnju Maglaju.

Sada je Maglaj na glavnoj prometnici, odnosno na cesti M17. S druge strane, Tešanj je podaleko od te ceste, i u taj grad praktično nitko ne svraća “u prolazu”, odnosno tu odlaze samo oni kojima je Tešanj odredište.

Izgradnjom autoputa, koji je na tom području u punom jeku, ova situacija će se promijeniti. Naime, autoput otprilike na pola puta između Žepča i Maglaja skreće prema Zapadu u smjeru Tešnja, te ide ka Doboju drugačijom trasom u odnosu na M17.

Autoput će proći neposrednom blizinom Tešnja koji će izaći iz izolacije i biti priključen na ovaj važni putni pravac.

S druge strane, Maglaj ostaje poprilično daleko od ovog putnog pravca. To ne znači da će Maglaj biti izoliran u pravom smislu te riječi, jer će i dalje imati magistralu s koje će se relativno brzo moći uključiti na autoput, što znači da će i stanovnici ovog grada, kao i kompanije koje tu posluju, grada imati ogromnu korist.

No, on više neće biti “na oku” prolaznika koji bi eventualno svraćali u ovaj grad radi odmora ili iz radoznalosti.

Ovdje moramo napomenuti dvije stvari. Tešanj, iako je bio “izoliran”, uspio se razviti u jednu od najbogatijih sredina u BiH, pa nema razloga da to ne učine i ostali gradovi bez obzira na to koliko su blizu ili daleko od autoputa. Tešanj će sada dobiti dodatni poticaj svom razvoju.

Drugo, utjecaj na ranije spomenutu Jablanicu bit će veći prvenstveno zbog brojnih ugostiteljskih objekata u ovom gradu u koje se tradicionalno svraća na putu ka moru. Maglaj nema takvu vrstu tradicije pa će i utjecaj biti manji.

Na kraju, napomenimo da Koridor 5C spaja države, a ne lokalne zajednice.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije