Otkrivamo kandidirane projekte

Nova pruga od Čapljine, SBŽ dobiva cestu prema Banja Luci

02.12.2020.
u 20:23

Uvid u program javnih investicija institucija BiH za razdoblje 2021. - 2023. godine pokazuje kako Ministarstvo prometa i veza ima namjeru početi s konkretnim koracima u smjeru oživljavanja željezničkog prometa od Čapljine preko istoka Hercegovine do granice s Crnom Gorom, piše Večernji list BiH. 

Kroz istočnu Hercegovinu

Naime, analizirajući 113 kandidiranih projekata, za koje se trebaju osigurati sredstva financiranja, postalo je jasno kako projekti Ministarstva prometa i veza Bosne i Hercegovine nose najveću vrijednost, a među njima se nalazi i projekt izrade studijske dokumentacije za željezničku prugu Čapljina - Trebinje - granica s Crnom Gorom. U prijevodu bi se radilo po ponovnom pokretanju nekada intenzivnoga željezničkog prometa na ovoj relaciji koji se do 1976. godine izvodio uskotračnom prugom koju je uspostavila Austro-Ugarska.

Ako bi došlo do realizacije ovoga projekta, istočna Hercegovina svakako bi bila dodatno pozicionirana na mapu važnih prometnih pravaca. Naime, već sada se to područje prometno uvezuje, i to izgradnjom magistralne prometnice Stolac - Neum, a u planu je i izgradnja Jadransko-jonskoga koridora koji bi išao u smjeru od Čapljine prema Trebinju. Od drugih zanimljivih kandidiranih projekata svakako treba izdvojiti i kapitalni koji se odnosi na razminiranje plovnog puta rijeke Save za projekt “Obnova i razvoj plovidbe i plovnog puta rijeke Save”.

Važna trasa

Financijski najvrjedniji projekt, čiji je iznos 1,8 milijardi maraka, odnosi se na izgradnju/rekonstrukciju/modernizaciju međunarodne prometnice Sarajevo - Višegrad - granica sa Srbijom.

Iznimno financijski vrijedan projekt odnosi se na izradu projektno-studijske dokumentacije za modernizaciju/rekonstrukciju cesta na SEETO ruti 2a, a odnosi se na prometnicu koja će spojiti Banju Luku s Lašvanskom dolinom.

U opisu kandidiranoga projekta navedeno je kako se radi o dionici Ugar - Banja Luka, Lašva - Nević Polje - Travnik - Turbe.

Zdenko Antunović, dipl. ing. arh. i voditelj pododjela za prostorno uređenje, građenje i zaštitu okoliša Hrvatskoga narodnog sabora, u razgovoru za Večernji list kaže kako je ovaj projekt trenutačno u fazi izrade studije isplativosti ulaganja gdje se utvrđuju elementi najpovoljnije trase, a objasnio je i kako je dio koji će prolaziti kroz središnju Bosnu definiran u prijedlogu izmjena i dopuna prostornoga plana Srednjobosanske županije.

Dodao je i kako se koridor koji ide smjerom Gradiška - Banja Luka - Jajce - Travnik - Vitez - Lašva veže na koridor Vc te ide prema Sarajevu, Goraždu i granici sa Srbijom te je iznimno značajan za prostor središnje Bosne koja će na ovaj način biti pozicionirana na mapu međunarodno važnih prometnih koridora. •

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?