Građani Bosne i Hercegovine najviše vjeruju medijima (79,2 posto), a slijede vjerske zajednice i nevladine organizacije, dok najmanje vjeruju političarima, pokazalo je istraživanje "Medijske slobode u BiH u 2016." koje su danas u Sarajevu prezentirali Udruženje BH novinari i fondacija Fridrich Ebert.
Većina ispitanika smatra kako je sloboda medija u BiH malo ili skoro nikako prisutna, a kao uzroke navode političku i financijsku ovisnost, opću političku situaciju u zemlji, nedovoljnu profesionalnost i neadekvatan zakonski okvir.
Dominantan medij u BiH i dalje je TV sa 64,6 posto (u 2015. - 58 posto), 24,6 posto aketiranih se najkvalitetnije informira putem interneta (2015 - 29 posto), za svega 4,6 posto ispitanika dnevne novine su stalni izvor informacija, a radio za 5,6 posto.
Također, evidentiran je porast zadovoljstva ispitanika iz Federacije medijima iz RS-a, što je podatak koji u ranijim istraživanjima nije zabilježen.
Generalna tajnica Udruženja BH novinari Borka Rudić izjavila je da je mnogo toga promijenjeno u posljednjih nekoliko godina zahvaljujući upornom insistiranju medijskih organizacija i samih medija na zaštiti novinara.
Precizirala je da 92 posto građana smatra da je nedopustiv svaki napad i pritisak na novinare, što je veliki pomak u odnosu na istraživanje iz 2009. kada je svaki peti ispitanik smatrao da novinare ponekad treba tući. Rudić je navela da su građani naveli političare kao najveće i najčešće kršitelje novinarskih prava i medijskih sloboda u BiH.
Profesor Enes Osmančević istakao je da je novinarstvo u BiH u krizi integriteta - razapeto između vlasti koja ima totalitarističke tendencije vladanja i javnosti koja nije kritička već više podsjeća na masu koja djeluje na emocionalnoj, odnosno navijačkoj osnovi.
Dodao je da, i pored svih problema, mediji ipak predstavljaju bolji dio bh. stvarnosti.
Direktor Media Centra Boro Kontić naveo je da se i mišljenje struke podudara sa stavom građana da je politička i financijska ovisnost najveća prepreka slobodi medija u BiH. Pojasnio je da takva situacija proizvodi autocenzuru koja dubinski razara medije u BiH.
Istraživanje je prezentirano povodom 3. svibnja - Svjetskog dana slobode medija.