Autoceste FBiH su po zaduženju Vlade FBIH, kod međunarodnih kreditora, konkretno EIB-a, provjerile mogućnost iznalaženja sredstava za sanaciju željezničke i putne infrastrukture na dionici puta M-17 Jablanica-Mostar i željezničke pruge na dionici Ostrožac-Jablanica-Grabovica. Kako pišu Vijesti.ba, Europska investicijska banka (EIB) dala je pozitivan odgovor Autocestama FBiH, a ovo Javno poduzeće izvijestilo nadležne u Vladi FBiH.
Pozitivan odgovor EIB-a praktično znači da u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana postoje raspoloživa sredstava za namjene koje nisu predviđene postojećim kreditnim ugovorom. Ovo bi bio najpraktičniji i najbrži put sanacije infrastrukture, a s obzirom na gubitke koje trpi ekonomija u Federaciji BiH.
Naime, ovaj način financiranja podliježe članu 10. Zakona o javnim nabavkama koji govori o dodjeli ugovora o javnoj nabavci prema međunarodnim pravilima. U tom članu stoji da se ovaj Zakon ne primjenjuje na ugovore o javnoj nabavci u okviru međunarodne organizacije ili ugovore o nabavci koje određuje međunarodna organizacoija ili međunarodna financijska institucija. No, iako je pozitivan odgovor došao još prošli tjedan, konkretni koraci nisu napravljeni, pa se postavlja pitanje što se čeka i u kojem resoru je proces zastao?
Podsjetimo, navršilo se mjesec dana od kada je željeznički promet prema Republici Hrvatskoj u zastoju, zbog čega ozbiljne štete trpe Luka Ploča i Naftni terminali FBiH, kao i cjelokupno bh. gospodarstvo, prenosi Indikator.
Pruga Sarajevo - Ploče strateški je prometni koridor kojim se sirovinom opskrbljuju metalska, građevinska i druga industrija, a u prvih devet mjeseci 2024. godine prosječno se tim koridorom dnevno prevozilo do 7.000 tona robe. Gubitak Željeznica Federacije BIH dnevno iznosi oko 280 tisuća KM.