Kampanja za lokalne izbore u Mostaru, prva nakon dugih 12 godina, pokazala je kako je veliki broj stranaka zaokupljen slanjem poruka koje uključuju poboljšanje ukupne gospodarske situacije u gradu na Neretvi, podizanje životnog standarda te otvaranja novih radnih mjesta, a poseban naglasak u svim aktivnostima stranaka stavljen je na korištenje prednosti koje nude novi mediji, a napose društvene mreže, piše Večernji list BiH.
Traženje većine
Kao što je poznato, u utrci za većinu u Gradskom vijeću sudjeluje 31 politički subjekt, uključujući 22 stranke, četiri koalicije, četiri neovisna kandidata i jednu lista neovisnih kandidata, a posebnost ovogodišnjih izbora, koji će se održati 20. prosinca, proistječu iz činjenice da se radi o prvim lokalnim izborima na koje će građani Mostara moći izaći nakon 2008. godine.
Mostar je točka na kojoj će se testirati politički odnosi, a stranke se, kao što je poznato, natječu u šest izbornih područja, i to tako da Gradsko područje Sjever daje dva vijećnika, Stari grad pet, Jugoistok dva, Jug dva, Jugozapad 7, a Zapad četiri. S Gradske liste bira se još 13 vijećnika.
Dobro poznati čimbenik je činjenica da je Statut ograničio broj mandata koje pojedini narodi mogu imati u Gradskom vijeću (15), a samim time je jasno kako će se o gradonačelniku voditi složeni razgovori koji će za cilj imati skupljanje potrebne većine. Trenutačna situacija ne dopušta organiziranje bilo kakvih većih okupljanja tako da su stranke uglavnom odustale od tradicionalnog načina kampanje kroz predizborne skupove.
Umjesto toga, fokus je na obilascima pojedinih kvartova i mjesnih zajednica, a što je zasigurno i bolji model jer se u takvim prilikama kandidati za Gradsko vijeće mogu bolje upoznati s onim što tišti građane. S druge pak strane, na ovim izborima mediji će igrati prilično veliku ulogu, baš kao i društvene mreže.
Kada je riječ o strankama, one hrvatske kampanju su započele s prilično jasnim poukama.
Iz Gradskog odbora HDZ-a BiH Mostar naglasili su kako počinje kampanja za završnu, veliku izbornu pobjedu – za Grad Mostar.
Listu kandidata, koju predvodi dr. Mario Kordić, čine, naveli su, obrazovani, mladi, kompetentni žene i muškarci, čiji je rad već prepoznat u lokalnoj zajednici. Njihov cilj i misija je, istaknuli su, stvaranje bolje kvalitete života i sigurnosti u gradu na Neretvi.
Sam Kordić, koji inače predvodi listu za Gradsku izbornu jedinicu, naglasio je kako će HDZ BiH dijalogom ponuditi društveno opravdana rješenja i tako pokrenuti razvoj Grada Mostara.
Gospodarstvo
Kordić je kazao kako je njegova vizija pokrenuti stvari nabolje, a uvjet za to su nove investicije. “Samo novim investicijama može se osigurati razvoj gospodarstva i pozitivno utjecati na otvaranje novih radnih mjesta. Mnogi tu vide ključ problema, a mi, kandidati HDZ-a BiH za Gradsko vijeće Grada Mostara, tu vidimo izazov i nove mogućnosti. Pokazali smo do sada, svojim radom, da je ta vizija realna i dostižna”, poručio je dr. Kordić.
Kampanju je započeo i HDZ 1990., a predsjednik stranke Ilija Cvitanović naglasio je kako je siguran da će imati veći broj vijećnika nego što su imali na izborima 2008. godine, a izrazio je očekivanja kako će ih rezultat etablirati u Gradskom vijeću kao stranku koja će biti nezaobilazna i u biranju gradonačelnika i u donošenju svih političkih i komunalnih odluka. Pritom je naveo i kako žele biti stup koji neće dopustiti izmjene Statuta Grada Mostara koje bi eventualno išle na štetu bilo kojeg naroda. •