Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) osigurao je napredne robotičke setove za sudjelovanje 40 osnovnih i 20 srednjih škola u Hrvatskoj te po 20 u Srbiji i BiH u globalnom natjecanju World Education Robotics (WER),. Otvoreni kup Hrvatske održat će se krajem rujna, a pobjednička ekipa će sudjelovati na središnjem svjetskom natjecanju u Šangaju, piše Večernji list BiH. U tome inovativnom natjecanju sudjeluju i posavski osnovci. Učenici su dobili upute preko elektroničke pošte a zadatak je bio programirati robota da ide složenom putanjom, potom snimiti vožnju i poslati video zapis putem aplikacije “Vimeo”. Zadatak su najbolje odradili učenici iz Tolise. Programeri iz Domaljevca zauzeli su drugu poziciju, dok su Modričani osvojili treće mjesto. Završni susret za 2016./2017. školsku godinu održat će se u Mostaru 16.lipnja. Do tada će biti odabrano i pet škola za sudjelovanje na WER natjecanju.
Bitka za znanje
WER kup ima preko 500.000 natjecatelja godišnje u više od 30 zemalja. Pokrenut je u Kini 2000. godine, a prvo svjetsko natjecanje je održano 2013. god. Svi učenici će imati iste setove te tako i iste prilike – rezultati neće ovisiti o financijskoj snazi timova koji stoje iza njih. IRIM je pokrenuo u Hrvatskoj natjecanje koje je dio WER svjetskog kupa i koristi naprednu opremu koju kao i edukaciju u potpunosti donira IRIM za timove iz Croatian Makers lige, Bitke za znanje (Srbija) i SPARkreators (BiH). -Bogate su to izvan-kurikularne aktivnosti koje IRIM besplatno provodi u školskom sustavu. Održat će se krajem rujna, a pobjednička ekipa će u studenom ići na središnje natjecanje u Šangaj. Otvoreni kupovi odvijaju se i u SAD, Kanadi, Australiji, te drugi Europski kup u Španjolskoj, pojašnjavaju iz Instituta za razvoj i inovativnost mladih.
Unaprjeđenje vještina
Nenad Bakić, osnivač IRIM-a je izjavio da je STEM (akronim za Science, Technology, Engineering, Mathematics) svuda u razvijenom svijetu jezgra suvremenog kurikuluma iz više razloga. -U tim područjima ima najviše i najatraktivnijih radnih mjesta. Zatim, jer te kompetencije ulaze u skoro sva druga zanimanja. Najvažnije, STEM je ključan u postizanju poželjnih ishoda školstva, koje se umjesto orijentiranosti ka prikupljanju činjenica, pa čak i znanju, orijentira prema ključnim vještinama i osobinama osobe.
STEM edukacija je tako neizostavno sredstvo u razvijanju vještine učenja, digitalne pismenosti, kreativnosti, kritičkog razmišljanja, upornosti ... ključnih osobina koje mladi ljudi trebaju imati da bi bili ravnopravni građani 21. stoljeća, ističe Bakić.