Uz Pelješki sigurno najkontroverzniji most u BiH dobio je svoje idejno rješenje, a na gradnju će se pričekati barem do kraja ove godine.
Povezivanje autocestom
Nakon višegodišnjih sporenja oko lokacije na kojoj će most na koridoru Vc premostiti Neretvu, prije nekoliko mjeseci konačno je dogovoreno da to bude sjeverno od Počitelja. Stručnjaci IGH predlagali su u ranijem glavnom projektu da rješenje mosta kod Počitelja bude slično kao na rijeci Krki na autocesti A1 u Hrvatskoj, čime bi se predstavila povijesna znamenitost Počitelja, no to su bošnjačke političke strukture i mediji odlučno odbacili, tvrdeći da će blizina mosta, a time i koridora, ugroziti povijesnu jezgru ovog starog grada. Stoga je na kraju dogovoreno da most bude lociran sjeverno od Počitelja, a nakon što budu okončane aktivnosti na projektiranju poddionice Počitelj – Zvirovići stvorit će se uvjeti za nastavak izgradnje autoceste i njeno povezivanje s magistralnom cestom M17 kod Počitelja. To će značiti i veliki korak k povezivanju autocestom Mostara s krajnjim jugom, odnosno hrvatskom obalom. Most Počitelj bit će dug 975 i visok 85 metara, s monolitnim stupovima te rasponskom konstrukcijom među stupovima od 147 metara, rezultat je petnaestodnevne ankete o odabiru dizajna mosta Počitelj koju je JP Autoceste Federacije BiH provelo na službenoj Facebook stranici. To je najveći most na koridoru Vc pa stoga ne čudi što je više od 7000 ljudi sudjelovalo u anketi o idejnom rješenju ovog objekta. Most spaja dvije obale rijeke Neretve i prelazi preko magistralne ceste M17, željezničke pruge i lokalne ceste. U fazi je izrada glavnog projekta dionice na kojoj se nalazi i ovaj most. Rok za završetak projekta je kraj 2014. Početak gradnje dionice planiran je u 2015. godini. Naravno, kako to u BiH obično biva, poštovanje zacrtanih rokova i ovdje je pod znakom pitanja.
Financiranje izgradnje
Projektiranje dionice autoceste Počitelj - Zvirići u općini Čapljina vrijedan je 1,75 milijuna eura, a sredstva su osigurana iz granta Europske investicijske banke (EIB). Iako je sama izgradnja dvije trećine koridora Vc umnogome financijski nepokrivena, dolaze najave da bi EIB mogao financirati izgradnju spomenute 11 kilometara duge dionice koja uključuje most kod Počitelja. Čak i ako se te najave ostvare nitko ne zna kada će cijela trasa koridora biti izgrađena i stavljena u funkciju. Ove godine bit će dovršena tek prva trećina koridora, dok o izgradnji dionice sjeverno od Mostara nitko i ne govori.