Predavanje Željka Karduma

Pojavom digitalnih medija sve je više novinara opće prakse

25.10.2019.
u 15:58

Novinarima je Kardum poručio kako moraju biti stručni u poslu koji rade i znati razlučiti bitno od nebitnoga kako bi pravilno izvještavali publiku o temi koju obrađuju

„PR stručnjaci trebaju imati poziciju relevantnog izvora informiranja medijima s kojima žele ostvariti suradnju“, poručio je Željko Kardum, izvršni urednik u Informativnom medijskom servisu HRT-a, koji je održao predavanje na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru o temi : "Paradoksi u hrvatskom medijskom prostoru". Edukativno predavanje organizirali su Udruga studenata novinarstva PRESS i Udruga studenata odnosa s javnošću PRUMO.

Svrha informiranja javnosti bila je osnovna teza ovoga predavanja, a Kardum je naglasio kako je može osigurati jedino kvalitetna suradnja između medijskih djelatnika i stručnjaka za odnose s javnošću. Novinarima je poručio kako moraju biti stručni u poslu koji rade i znati razlučiti bitno od nebitnoga kako bi pravilno izvještavali publiku o temi koju obrađuju.

„Novinari često imaju ulogu prevoditelja za javnosti i iz toga izlazi potreba sagledavanja problema iz više kutova u cilju objektivnog informiranja. Problem novinarstva je, ne samo na našim prostorima, nego i u cijelom svijetu, što pojavom digitalnih medija imamo sve više novinara opće prakse, dok ne postoje više specijalizirani novinari koji mogu pratiti samo jednu temu. Suvremeni mediji iz toga razloga postaju jako površni“, objasnio je Kardum.

Kako bi novinari objektivno informirali i ukazali na pravu istinu, Kardum je objasnio da moraju znati prepoznati tehnike kojima se služe spin doktori, a kojima se nastoji iskriviti slika koja njima u tome trenutku odgovara. Kao dodatan problem, naveo je pojavu suvremenih medija zbog kojih novinari nemaju vremena istraživati temu niti o njoj razmišljati, nego jednostavno samo prenose informacije.

„Uvijek se u gomili nađu i oni novinari koji pokušavaju analitički pristupiti temama i pojašnjavaju fenomene te ih sagledavaju s druge strane. Ipak, još uvijek smo daleko od toga da se kritički pristupa svakoj informaciji. Medijski djelatnici i PR stručnjaci moraju uspostaviti odnos međusobnog povjerenja i vjerodostojnosti, kao bi zajedno stvorili pravu sliku u javnostima“, izjavio je Kardum.

Iz perspektive ekonomskog analitičara, Kardum je prokomentirao kako se u Republici Hrvatskoj živi mnogo bolje nego prije desetak godina, zbog bitnih pomaka u uređenosti sustava, dodavši kako Hrvatska preslikava modele življenja onih država za koje su građani ranije smatrali da su razvijene i civilizirane.

Željko Kardum izvršni je urednik u Informativnom medijskom servisu HRT-a, a veći dio karijere proveo je radeći u medijima i odnosima s javnošću. Široj javnosti poznat je kao glasnogovornik Zagrebačke burze na kojoj je bio zaposlen od 1991. do 2010.,a posebno kao ekonomski analitičar HRT-a. Paralelno s radom na burzi, pisao je kolumne za Forbes i Globus, uz što je i uređivao i vodio vrlo gledane i slušane emisije o području gospodarstva na HRT-u, Radiju 101 i OTV-u.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije