Od 4. do 8. travnja Mostar će biti domaćin 20. međunarodnog sajma gospodarstva – Mostar 2017., jednog od najznačajnijih gospodarskih događaja u regiji.
Zahvaljujući sajmu, grad na Neretvi ponovno će biti mjesto susreta poslovnih ljudi iz cijele Europe i svijeta koji će u pet sajamskih dana predstaviti svoje potencijale i nastojati ostvariti nova poslovna partnerstva. O jubilarnom sajmu, pripremama, sajamskim zbivanjima i očekivanjima u intervjuu za Večernji list govori Dalfina Bošnjak, direktorica Mostarskog sajma.
Poštovana direktorice, bliži se dvadeseto jubilarno izdanje Sajma gospodarstva. Kakva su vaša očekivanja?
- Ove godine smo dosta inovativniji, maksimalno raspoloženi i u slavljeničkom duhu dočekujemo naše klijente nudeći im novu, dodanu, vrijednost iz koje će, nadamo se, izvući poslovnu korist. Ako je suditi po sadržaju, zanimanju izlagača, uzvanika i medijskih kuća, ovogodišnji sajam bit će prvorazredni društveni događaj. Sajamski kapaciteti već su mjesecima popunjeni, intenzivno se vrše radovi na uređenju 30.000 četvornih metara izložbenog prostora kako bi se na dan ceremonije otvorenja sajma na primjeran način dočekalo brojne uzvanike koji nam dolaze u goste. Ono što su djelatnici Mostarskog sajma mjesecima uporno pripremali vidjet će uskoro cijela regija.
Dvadeseti sajam je i prigoda da se osvrnemo unatrag. Mostarski je sajam za relativno kratko vrijeme postao lider među sajmovima u BiH. Koja je tajna uspjeha?
- Nema tu velike tajne. Jednostavno smo se trudili na što bolji i ljepši način predstaviti svijetu ono što čovjek ovog podneblja stvara i ono što mu je od Boga dano. Naša trajna zadaća je od samih početaka svijetu predstaviti domaću i regionalnu vinarsku proizvodnju, autohtona hercegovačka vina i tradicijsku gastronomiju. Želimo pokazati da čovjek s ovih prostora - sposoban, radišan i poduzetan - nije zatvoren u sebe i samo lokalno orijentiran. Naprotiv! Rijetki su vjerovali da će jedna mala sajamska izložba, pokrenuta netom nakon završetka rata, izrasti u respektabilan međunarodni sajam. Mi u organizaciji dobro znamo kroz što smo sve prolazili. Bilo je kriznih razdoblja, osobito od 2008. godine kada je svijet, pa tako i nas, pogodila velika financijska kriza i kad su se mnogi sajmovi ugasili. Ali, ipak smo uspjeli zadržati kontinuitet održavanja sajmova koji će, nadamo se, i ove godine bilježiti rast. Ponosni smo na to što su izlagači iz zemalja diljem svijeta upravo u ovom sajmu vidjeli svoju gospodarsku afirmaciju, kako u našoj zemlji tako i u zemljama regije. Zahvaljujući upornom radu maloga tima ljudi koje predvodim, postali smo najveća i najrespektabilnija sajamska manifestacija u zemlji. Iako djelujemo u, europskim okvirima, malom gradu, sajam se pozicionirao u respektabilnu izložbu ne samo u BiH već i na prostoru jugoistočne Europe. Raduje me što mogu kazati kako je sajam u Mostaru - kao naš istinski proizvod - u biti jedan od rijetkih zaštitnih znakova i brendova i ove regije - Hercegovine, ali i Bosne i Hercegovine.
Cijeli intervju čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...