Kako je i najavljeno iz Općine Kiseljak i JP Ceste Federacije BiH, Kiseljačanima je ovih dana predstavljen idejni projekt obilaznice Kiseljak iz pravca Sarajeva prema Visokom. Predstavljanje projekta jedan je od koraka k traženju najboljeg rješenja, čijim bi se realiziranjem u značajnoj mjeri smanjile prometne gužve u Kiseljaku.
Gradnjom manje zapadne obilaznice na izlazu iz Kiseljaka prema Busovači, središte Kiseljaka je tek manjim dijelom prometno rasterećeno. Značajnije smanjenje prometnih gužvi očekuje se tek u idućim mjesecima, nakon najavljenog izmještanja dalekovoda zbog kojih mini obilaznicom zasad ne mogu prometovati teretna vozila. Ipak, značajno smanjenje prometnih gužvi u Kiseljaku, čijim samim središtem prolazi glavna prometnica, moguće je tek gradnjom još jedne puno veće obilaznice iz pravca Sarajeva na kojoj su prometne gužve i najizraženije. Potvrdili su to i u Cestama Federacije BiH, čiji predstavnici kažu kako je središte Kiseljaka s milijun vozila, koliko ih godišnje prođe kroz Kiseljak, jedno je od najprometnijih u cijeloj BiH. Ne čudi stoga što je prometno rasterećenje Kiseljaka na vrhu popisa prioriteta ovog poduzeća. Predstavnici općinskih vlasti Kiseljaka pak kažu kako je ideja za veliku obilaznicu koja podrazumijeva i gradnju tunela nastala još 2010. godine kada je rađen i urbanistički plan općine. “Volje da se ovaj problem riješi imamo i mi u općini Kiseljak, kao i predstavnici institucija s viših razina vlasti. S projektom gradnje velike obilaznice definitivno idemo, samo je potrebno pronaći najbolje rješenje za njegovu realizaciju”, potvrdio nam je općinski načelnik Mladen Mišurić-Ramljak.
Obilaznica bi počinjala kod nekadašnje tzv. Harambašine česme, nastavljala se desno dužinom rijeke Lepenice i završavala oko novog kružnog toka prema Visokom koji je dio postojeće mini obilaznice. Projekt bi finacirao JP Ceste Federacije BiH, dok bi Općina preuzela obvezu izvlaštenja zemljišta. Zasad postoje barem četiri varijante projekta, i sve uključuju tunel, te tri faze provedbe. Prva bi, prema riječima direktora Cesta Federacije BiH Ljube Pravdića, koji je nazočio prezentaciji idejnog projekta, mogla početi uskoro, jer je spomenuto poduzeće već osiguralo tri milijuna KM za obilaznicu u Kiseljaku. Nakon gradnje pristupa do tunela, sam tunel bi se gradio u drugoj fazi, dok bi treća podrazumijevala onu završnu, odnosno uključenje na područje gdje sada završava odnosno počinje sadašnja mini obilaznica prema općini Visoko. Inače, cjelokupan projekt izgradnje velike obilaznice stajao bi oko 25 milijuna maraka. Sam tunel u najdužoj varijanti stajao bi oko 20 milijuna KM, dok bi preostali radovi iznosili oko 5 milijuna. No, iz općinske administracije napominju kako su sve ovo još uvijek samo procjene, jer su mišljenja da u radove ne treba ulaziti bez detaljne geološke analize. Naime, postoji mogućnost da teren uopće ne bude podoban za gradnju cestovne infrastrukture zbog mineralnih polja ili pak mogućnosti izbijanja ugljičnog dioksida. Na potezu su stručnjaci koji će u ovom projektu imati glavnu riječ, najprije geološke, a potom prometne struke.