Za prvih mjesec dana rada presretači su zabilježili 1.300 prekršaja u prometu. Matematički gledano, to je u prosjeku 41 prekršaj dnevno.
Najviše posla imali su na području Banja Luke, Gradiške i Prijedora, iako je rekord napravljen u Bijeljini gdje je nesavjesni vozač stisnuo na gas pa je na dionici gdje je ograničenje 50 dogurao do 107 kilometara na sat, pokazuju podaci Ministarstva unutarnjih poslova Republike Srpske, javlja ATV.
"Od ukupnog broja evidentiranih prekršaja, u izravnoj kontroli izdavanjem prekršajnih naloga, sankcionirano je 445 sudionika, a za ostale evidentirane prekršaje prekoračenja brzine izvršit će se naknadna obrada i sankcioniranje prekršitelja", objavili su iz Policije RS.
Činjenica da se presretač na prvi pogled ne razlikuje od bilo kojeg drugog automobila i da vozače neće "spasiti" blicanje ili dojava da je kontrola u blizini, utječu na svijest onih za volanom da kontroliraju brzinu, kažu stručnjaci.
"Kada su u pitanju stacionarni radari oni djeluju samo na određenoj točki, odnosno na određenom potezu i tu oni ispunjavaju svoju funkciju, dok mnogo veću funkciju u promjeni svijesti građana ostvaruju mobilni radari, odnosno presretači jer se ne zna gdje će se oni naći", istaknuo je Milan Tešić, rukovoditelj Odsjeka za puteve, vozila i vozače u agenciji za sigurnost prometa.
Iako se mnogi građani s presretačima nisu susreli, još uvijek, kažu da je njihov posao svakako koristan.
Evo što kažu građani:
"Sve ono što kontrolira vožnju i sve ono što može spasiti ljudske živote je jako korisno i poželjno".
"Nisam imao susret još uvijek, vidjet ćemo hoće li ga biti. Mislim da treba još više presretača uvesti zbog divljanja na cestama".
"Uglavnom prekoračuju brzinu, pa i sam prekoračujem. Ali sam za to da se kazni i kad me kazni barem sam pola godine discipliniran".
Najviše prometnih nesreća sa smrtnim ishodom bilježi se upravo u ljetnim mjesecima, posebno srpnju i kolovozu. Tada je na cestama najviše auta, vozi se brže i sa manje pažnje, kažu iz Agencije za sigurnost prometa.
"Ako smanjite prosječnu brzinu kretanja za jedan kilometar na sat, smanji se broj prometnih nesreća za 3 posto, a broj poginulih za čak 5 posto. To dovoljno govori koliko je važno upravljati brzinama i koliko je važno na taj način utjecati da se što više poštuje brzina kretanja", naglasio je Milija Radović, direktor Agencije za sigurnost prometa Republike srpske.