Proljeće je dugoočekivano vrijeme vlasnika ljubimaca na dva kotača koji su cijelu zimu proveli nestrpljivo očekujući prve, toplije zrake sunca. Prvi dani proljeća u pravilu uvijek označuju početak sezone vožnje motocikla, sezone koja će trajati sve do kraja rujna, pa čak i listopada, sezone koja će i ove godine odnijeti mnoge živote, kako vozača motocikala tako i ostalih sudionika u prometu, piše Večernji list BiH.
Iako ove godine proljeće prilično kasni i znatno je više kišnih nego sunčanih dana, u BiH je već ugašen jedan mladi život vozača motocikla. Naime, na magistralnoj cesti M-17 u naselju Osenik kod Hadžića nedavno se dogodila teška prometna nesreća u kojoj je poginula jedna osoba. U nesreći su sudjelovala dva putnička vozila i motocikl, a stradao je motociklist. Život je izgubio Amon Rakić (1999.), hokejaški reprezentativac BiH.
Upozorenje stručnjaka
Gotovo pa je postalo pravilo da početkom proljeća na cestama BiH bude izgubljen barem jedan život. Problemom stradavanja vozača motocikla u prometu moraju se baviti svi oni koji na državnoj razini upravljaju rizikom, što nikako ne znači kako mi, koji na bilo koji način sudjelujemo u prometu, ne moramo misliti o tome problemu. Svakako da vozači automobila moraju biti svjesni da se na ulicama i cestama diljem BiH nalaze i vozači motora, ali i motociklisti moraju shvatiti da vozači ne mogu obraćati pozornost samo na njih i čuvati ih kad oni to sami ne čine. Kao što vozači automobila trebaju i moraju imati razumijevanja za motocikliste, tako i oni trebaju i moraju razumjeti vozače automobila kako se ne bi događale tragedije.
- Trebamo biti svjesni da je motocikl dvokotač i posebna kategorija vozila koja se kreće u prometu s ostalim motornim vozilima. Nemamo baš osjećaja za motocikle, pogotovo kada se češće pojavljuju. Sada smo napravili gluposti, pa smo i romobile i bicikle "spustili" na prometnicu. To će nas vjerojatno koštati u predstojećem razdoblju, čim budu lijepi i sunčani dani. Daj, Bože, da završi samo na ovoj jednoj žrtvi. Nažalost, ni jedna godina nije završila samo na jednoj, uvijek ih je bilo više zato što se ta problematika evidentira samo u medijima i tu se završi. Oni koji bi se trebali time baviti, a to su Ministarstvo i upravljačke infrastrukture, trebali bi mnogo više razgovarati s ljudima te da posebno upozore sve vozače da obrate više pozornosti, pogotovo kada se motocikli pojavljuju u većoj mjeri na cestama, ali isto tako i motocikliste na to kakva ih opasnost vreba - mišljenja je profesor i prometni vještak Osman Lindov, prenosi N1.
Nerazvijena kultura
Nakon pogibije mladića kod Hadžića jedan iskusni stariji vozač kazao nam je kako je upravo ovo doba godine najopasnije za ljubitelje dvokotača.
- Ovo je najopasnije vrijeme, asfalt je još uvijek hladan, a mladići su nakon zimske stanke željni vožnje i adrenalina. Takva kombinacija često je pogubna - kazao je. Slično je potvrdio i instruktor vožnje Sead Fijuljanin, koji je za N1 kazao da trenutačna situacija još ne pogoduje vozačima motocikla zato što, kako kaže, prometnice još nisu očišćene od ulja, skliske su, a i često je kišovito vrijeme.
- Nisu stvoreni uvjeti da bi se, kako se kaže, guma "lijepila" za asfalt. Osim toga, kod nas nije razvijena kultura prema motociklistima te još ne možemo shvatiti da su i to sudionici u prometu. Ista situacija je i kada je riječ o prometnoj kulturi koju posjeduju motociklisti, iako je najveći problem nepažnja, brza vožnja, sklizak kolnik… Koliko je do vozača toliko je i do ceste - naveo je.