Vozači i automehaničari su ovoga ponedjeljka obilježili su svoj dan, koji je utemeljen prije 64 godine. Prevelikog razloga za slavlje nemaju, jer kako poručuju, brojni problemi ih izjedaju u Bosni i Hercegovini.
"Na području Tuzle djeluje veliki broj profesionalnih vozača, a to zanimanje danas je najtraženije, prije svega zbog otvaranja mogućnosti zapošljavanja u inozemstvu. S druge strane, u BiH su teški uvjeti rada, s jako niskim plaćama", kazao je Muhidin Jašarević, član predsjedništva Udruženja vozača i automehaničara Tuzle, piše Klix.ba.
Rasim Kapković profesionalni je vozač od 1985. godine, kada je prvi put sjeo za volan kamiona. Deset godina kasnije ušao je u autobus u kojem se i danas nalazi. Kaže kako u Bosni i Hercegovini nije lako biti vozač.
"Sve ovisi od toga u kojoj tvrtki ste zaposleni i u kakvim uvjetima rada djelujete. Općenito je jako teško. U našoj zemlji vozači najviše se susreću s niskim plaćama i zbog toga odlaze u Europu", navodi Kapković.
Predsjednik Udruženja vozača i automehaničara Tuzle Srđan Miljanović ističe da Bosnu i Hercegovinu godišnje napusti do 15 posto profesionalnih vozača.
"Oni se u BiH školuju, steknu iskustvo i onda su na kraju prisiljeni otići iz naše zemlje zbog loših uvjeta rada. Svakodnevno možemo vidjeti u Tuzli da svaka tvrtka ima otvoren oglas za prijem vozača", ističe Miljanović.
Prosječna plaća profesionalnog vozača u našoj zemlji, kako navodi Miljanović, iznosi između 800 i 1.000 KM.
"To je jako mali iznos, ako uzmemo u obzir povećanje cijena koje nas je pogodilo. S druge strane, kada se radi o sigurnosti kamiona i autobusa koje voze, to je na zadovoljavajućoj razini, bilo da su u pitanju vozila koja izlaze iz BiH ili se kreću unutar naših granica", pojašnjava Miljanović.