Hercegovina je opjevana u brojnim pjesmama, opisana u knjigama, njezine priče i legende raspiruju maštu, međutim, većina tih stvari ostaje sačuvana u užem, ovom lokalnom krugu. Dok Britanci Robina Hooda, svog izmišljenog lika, slave na sve strane i izbrendirali su ga do te mjere da ga znaju u svim krajevima svijeta, mi naše Šimiće i Tomiće, koji su bili stvarni i imali važnu ulogu u jednom dijelu povijesti, i sami zaboravljano.
Gomile iz ilirskog doba
Tomislav Leko, koji je zvanje magistra stekao na smjeru održivog razvoja turizma, kaže da Hercegovina posjeduje velika bogatstva koja treba valorizirati. - Budući da su se tijekom stoljeća isprepletale razne kulture na ovom području, Hercegovina je jedno neotkriveno blago u turističkom smislu. Možemo ponuditi puno toga: kulu herceg Stjepana Kosače, gomile iz ilirskog doba, stećke, gradine, razne legende kao što je priča o Borku, koji je bio ljetnikovac ilirske kraljice Teute, priču o hercegovačkom Robin Hoodu Andrijici Šimić, hajduku Mijatu Tomiću, Divi Grabovčevoj... Turističke zajednice moraju promovirati Hercegovinu na kvalitetnim emitivnim turističkim tržištima kao što su Kina, Švedska, Norveška i Danska zbog njihove velike posjećenosti Makarskoj rivijeri, Imotskoj krajini i Dubrovniku. Samim time ciljani posjetitelji za početak bi dolazili u jednodnevne i dvodnevne posjete, a nakon određenog vremena, kad bi se stvorila kvaliteta turističkih aranžmana, moglo bi se pričati o duljem zadržavanju gostiju - priča nam Leko. Također, društvene mreže važne su za promidžbu domaćeg turizma, prirodnih ljepota i povijesnih osoba i znamenitosti, ali su kod nas još dovoljno neistražene. Potrebno je i na taj način poticati promociju ovdašnjih vrijednosti i tako privući one koji razmišljaju posjetiti ova područja. Leko, također, ističe da stranci koji dođu ovamo misle da i dalje traje rat.
“Upoznaj Hercegovinu”
- Iako su informacije dostupnije nego ikada prije, turisti koji, primjerice, dođu na Makarsku rivijeru baš i ne istražuju o Hercegovini. Puno puta sam se susreo s ljudima koji misle da Domovinski rat traje i danas te da je BiH nesigurna zemlja za posjet. Turističke zajednice moraju promovirati BiH kao sigurnu zemlju kako bi turist pokazao zanimanje za našom državom. U Hercegovini postoji nekoliko web-portala koji promoviraju Hercegovinu. Prije nekoliko mjeseci pokrenut je projekt pod nazivom “Upoznaj Hercegovinu”. Projekt sam pokrenuo u dogovoru s ostalim kolegama, u kojemu želimo stvoriti interakciju s lokalnim stanovništvom i prikupiti na jednom mjestu što više priča, legenda i zanimljivosti koje ova država posjeduje, a, nažalost, nije došlo do turističkog izražaja na pravi način. Naravno, sve je online dostupno na društvenim mrežama, a nadamo se da će se spomenute legende i priče kasnije plasirati u turističke svrhe - naglasio je.•