Na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održan je Znanstveni sat, u okviru kojeg je održano stručno predavanje na temu ‘Prijedlog rješenja Pelješkog mosta - idejna studija izvodljivosti’.
Predavanje je održao Zdenko Antunović, dipl. ing. arh., savjetnik federalnog ministra prostornog uređenja koji je u izjavi za medije kazao kako se radi o konkretnom prijedlogu u vidu rješavanja, odnosno optimalizacije najpovoljnije varijante, piše Večernji list BiH.
Rješavanje svih prijepora
- Cilj ovoga predavanja, odnosno Znanstvenog sata, je u tome što on usporedo pravi raščlambu i drugih prijedloga koji su u opticaju i oficijelnih i onih koji su bili predlagani ranije, dakle pravi jednu analizu ukupnog mogućeg rješenja u rješavanju svih prijepora između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, kazao je u izjavi za medije prije početka predavanja dipl. ing. arh. Zdenko Antunović.
Na novinarski upit da konkretno pojasni svoje idejno rješenje Antunović je kazao:
-Konkretno se radi o prijedlogu kombiniranog mosta - tunela, koji je jedno sasvim novo rješenje, za razliku od drugih koji su se svodili na prijedloge rješavanja ili podmorskim tunelom ili mostom više ili niže visine, ovisno o konkretnim prijedlozima.
Jedan prijedlog koji ne upada u ovaj segment je takozvani Schengnski kopneni koridor preko područja Bosne i Hercegovine, odnosno, konkretno u ovom slučaju, kroz općinu Neum, istaknuo je Antunović.
Ima više prijedloga
Što se tiče visine samoga mosta, prema riječima ing. Antunovića, prijedloga ima više, a različiti su i parametri.
Primjerice, tu je prijedlog Instituta građevinarstva Republike Hrvatske i Građevinskog fakulteta Zagreb, prijedlog poznat kao IGH-ov, projektanta profesora dr. Jure Radića visine 55 metara.
U zadnje vrijeme taj projekt je korigiran po zahtjevima Europske komisije, a zadržao je istu visinu i nešto je cjenovno jeftiniji u izvedbi.
Drugi prijedlog je prijedlog Hrvatskih cesta koji ima visinu od trideset i pet metara, koja je postala prijeporna od strane Bosne i Hercegovine, a također ima i prijedlog podmorskog tunela inženjera Jelića, te također i već spomenuti prijedlog koji je iznjedrio moj arhitektonski studio, prijedlog mosta-tunela, a još postoje novi prijedlozi arhitekta Ivice Plaveca, koji daju novu viziju rješavanja ukupnog projekta odnosno ovoga rješenja.
Kad je u pitanju početak gradnje Pelješkog mosta, ing. Antunović kaže kako, prema podacima Vlade Republike Hrvatske u tehničkom mandatu, radovi bi trebali početi ove godine.
- Sve naravno ovisi o stavovima Europske komisije i fondovima, jer se očekuje da bi taj projekt trebao biti financiran sredstvima Europske komisije, kazao je u izjavi za medije dipl. ing. arh. Zdenko Antunović. •