Rezultati istraživanja

Učenicima je dosadno na testovima i provjerama znanja zbog premalo izazova

storyeditor/2023-03-08/Test_dreamstime_xxl_110939348.jpg
Dreamstime
31.08.2023.
u 17:29

Međunarodni tim znanstvenika predvođen Sveučilištem u Beču je po prvi put ispitao fenomen dosade na ispitima i došao do neobičnih rezultata. Studija je pokazala kako dosada jako negativno utječe na rezultate testova.

Iako je dosada trenutno vrlo intenzivno proučavan fenomen, pojava dosade na ispitima znanja do sada je u istraživanjima potpuno ignorirana. Glavni uzroci dosade je, tvrde, manjak ili pak višak izazova tijekom ispita.

Veliki broj studija je već pokazao da dosada ima štetan utjecaj na učenje i performanse, ali i na mentalno i fizičko zdravlje.

Znanstvenici su svoje istraživanje sada proširili i na svakodnevicu djece u školama. Dosada se tako javlja i kada ispitni materijal nema osobnu važnost za učenike.

Visoka razina dosade je imala negativan utjecaj na rezultate testova. S tim u vezi, znanstvenici su prvi put formulirali takozvanu hipotezu o obilju i uspjeli su je potvrditi.

Hipoteza o obilju kaže kako je dosada štetna za učinak, osobito kada je pretjerana, jer bi tada svi mentalni resursi morali biti iskorišteni za rješavanje zadataka.

S druge strane, ako je dosada nastupila kao rezultat manjka izazova, resursa za obradu zadataka bi bilo u izobilju.

U studiji je sudjelovalo ukupno 1.820 njemačkih učenika od 5. do 10. razreda.

Pitanja o stupnju dosade, je li zadatak bio prezahtjevan ili nezahtjevan, te o relevantnosti zadataka za život pojedinca postavljena su izravno između blokova zadataka na testu.  

Istraživači također navode preporuke za nastavnike i zakonske staratelje.

Tako bi nastavnici primjerice, u cilju suzbijanja dosade na provjerama znanja, trebali pripremiti ispitne zadatke na način da imaju veze sa stvarnim životom učenika.

Zadaci ne bi trebali biti ni preteški ni prelagani. Čak i roditelji mogu podržati svoju djecu tako što će pokrenuti otvorenu raspravu o tome jesu li učenici u školi preopterećeni ili imaju premalo izazova.

Posebno u slučaju prekomjernog napora u školi, potrebno je brzo reagirati kako bi se izbjegla dosada i drugi negativni učinci kao što je drastičan pad uspjeha, priopćeno je iz Ureda Grada Beča u Sarajevu.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije