Dino Žuđelović, koji je u ratu kao dječak izbjegao iz Sarajeva u Francusku, danas živi i radi u Sarajevu, gdje se vratio sa suprugom i troje djece nakon gotovo dva desetljeća života u inozemstvu.
Tijekom 2005. preselio je u Veliku Britaniju gdje je završio studij marketinga, a magistrirao je menadžment i financije.
- Radio sam nekoliko godina u prodaji, gdje sam imao priliku surađivati s poznatim svjetskim brendovima. S vremenom sam stekao iskustvo konzultinga u energetici i nisam više bio ovisan o lokaciji rada, te smo donijeli odluku pokušati i vratiti se u Bosnu - naveo je Žuđelović.
Dodao je kako život u Bosni i Hercegovini ima mnogo prednosti, kada su u pitanju uvjeti za rad, ali i izazovi istog.
- Razumijem ljude koji žive vani, razmišljaju o povratku, ali još ne mogu donijeti takvu odluku zbog različitih okolnosti. Ljudi koji žive vani imaju želju vratiti se, ali je teško stvoriti preduvjete za povratak. Kada sam se vratio, navikli smo na život u zemlji za otprilike godinu dana. Shvatili smo da to ima smisla, da želimo ovdje ostati i živjeti. Zatim sam razmišljao kako uložiti novac u posao koji ima kombinaciju ideja i opipljivog. Htio sam shvatiti što ima smisla raditi u BiH. Istraživao sam vanjska tržišta. Upoznavao sam ljude, razgovarao sam i tražio neka dobra biznis rješenja - rekao je Žuđelović.
Istaknuo je da je prednost naše zemlje trošak radne snage i blizina Europske unije, te se tu nalaze prilike za razvoj posla u kojem još nije razvijen visok stupanj automatizacije, odnosno gdje postoji potreba za čovjekovim rukama. No, izazova u razvoju biznisa ima.
- U BiH ima stvari koje ne možete očekivati, barem kada je u pitanju način rukovođenja biznisom. I zbog toga je važna stvar bila donijeti odluku o pronalasku poslovnog partnera, koji je imao više iskustva. Uvjeti su bili da ta osoba već vodi uspješno drugu tvrtku, da razumije kako sustav radi, da imam osjećaj poštenja kod te osobe. Naravno, kada sve to pronađete, važno je da je ta osoba spremna za suradnju. Put me doveo do partnera Adija, i tu se nekako razvila ideja da kroz ovaj proces imamo finalni proizvod, pod brendom "Industriala". Definirali smo naš smjer prema razvoju proizvoda industrijskog dizajna, koji bi bio "high-end", samim tim okrenut prema proizvodima više vrijednosti i prema međunarodnom tržištu - naglasio je Žuđelović.
Danas rade na pripremi salona za promociju proizvoda zatvorenog tipa, a imaju dobre povratne informacije na prototipu namještaja. Kompanija "Industrial" je prepoznata i kroz USAID-ov projekt "Diaspora Invest".
- Želimo sve raditi postepeno, kako ne bi bilo greške. Trebate raditi sa više rizika, razviti originalni proizvod. Hajde da učinimo da nam je proizvod nešto što ostavlja dojam. Biti drugačiji, unikatan u dizajnu. Nisam se pokajao što smo se vratili. Nadam da ćemo biti uspješni u razvoju ove ideje. Gdje god da se nalazite u svijetu svima je na prvom mjestu da imaju posao i da mogu izdržavati obitelj- zaključio je Žuđelović, priopćeno je iz projekta "Diaspora Invest".