Zbog sezonskih sniženja, koja su u tijeku, građani hrle u trgovine i tržne centre kako bi izdvojili nešto manje novca za stvari koje im se sviđaju ili im trebaju, ali ta sniženja često su samo mamac i nerijetko se iznenade kada uđu unutra te shvate da cijene i nisu baš onakve kakvima su predstavljene, stoga iz udruga za zaštitu potrošača pozivaju na oprez, piše Večernji list BiH.
Loša kvaliteta
Mi u Bosni i Hercegovini onako “na prvu” imamo dobar izbor odjevnih predmeta koji imaju neshvatljivo niske cijene tijekom sniženja koja idu od 20 do 70 posto. Cijena tih odjevnih predmeta određena je kvalitetom, što znači da niska cijena nosi sa sobom i nisku kvalitetu, odnosno loše materijale i izradu, naveli su iz udruga za zaštitu potrošača, dodajući da odjevni predmeti prilično niske cijene na bh. tržište dolaze uglavnom iz istočnih zemalja u kojima radi prilično jeftina radna snaga. Ističu da te robe uglavnom podliježu modnim učincima te se prodaju u određenoj sezoni, a već iduće godine nije ih moguće prodati jer izlaze iz trenda, opterećujući cjelokupno tržište. Savjetuju i da se svaka kupnja obavlja racionalno. - Kada se potrošač odlučuje na kupnju, vrlo je važno da bude oprezan jer jednostavno, kada uđete u određeni tržni centar koji visoko kotira i ima markiranu odjeću, budete iznenađeni niskim cijenama te, umjesto jednog, kupite tri ili četiri odjevna predmeta - kazali su, navodeći još neke primjere iz prethodnih godina o kojima treba voditi računa. - Nije rijetko, pokazuju iskustva iz prethodnih godina, da podignu cijene nekoliko dana prije početka akcije, a onda, kada se objavi da su sniženja 30 posto, određenom proizvodu spuste cijenu te, kada preračunamo, uočimo da sniženje nije 30, nego 10 posto. Također, imamo trgovine na čijim izlozima piše “totalna rasprodaja”, a kada uđete, vidite da su samo neki proizvodi sniženi od 20 do 30 posto, dok se ostatak robe prodaje po regularnoj cijeni - kažu iz udruga. Savjetuju i da se provjere cijene prije kupnje. - Kupci moraju dobro pogledati cijene u svim trgovinama ako se odluče za kupnju određenog proizvoda. Također, kada je riječ o sniženim artiklima, vrlo je važno provjeriti je li ona pred istekom roka jer se to ne naglašava, iako bi trebali biti izdvojeni od drugih artikala.
Aktualna sniženja odnose se i na kućanske uređaje, a cijene onih koji su visoko rangirani po kvaliteti i dalje odskaču od bh. standarda. S druge strane, postoje brendovi koji su kupcima prilično nepoznati, a karakteristični su po primamljivom dizajnu, ali lošijoj kvaliteti. - Na prvu nam sve dobro funkcionira i radi jer je uglavnom riječ o suvremenoj elektronici, ali ti su uređaji uglavnom jeftini i znatno su lošije kvalitete. Često se događa da se na tim uređajima nedugo nakon kupnje događaju kvarovi, a servisni centri uglavnom su izvan mjesta u kojem živimo - kažu iz udruga. Pozivaju i na oprez pri kupnji na internetu. - Nasjesti mogu svi, čemu smo bili svjedoci, od mladih ljudi koji su kupovali mobitele, tenisice, odjeću, računala...
Niske cijene
Primali smo prijave i osoba srednje životne dobi te starijih koji su naručivali lijekove, suplemente, masažere, posuđe, posteljine... - kazali su i dodali: - Veliki broj građana nije informiran pa je kupnja i na daljinu za njih prava avantura, čega postanu svjesni tek kada vide da njima taj proizvod nije isporučio poslodavac, nego dostavljač brze pošte koji samo ostavi naručeni proizvod i ide, a kupci paket mogu otvoriti tek kada dostavljač ode. Preko određenih društvenih mreža, stranica koje su registrirane kao trgovine na daljinu, vrlo često bh. građani budu prevareni, stoga je vrlo važno biti na oprezu i naručivati proizvode samo iz registriranih trgovina jer samo tako ste sigurni da ćete dobiti naručeni proizvod.
Također, nastavljaju iz udruga, ako primijetite na nekim stranicama da se određeni proizvod prodaje po drastično sniženoj cijeni, važno je pogledati je li ta cijena realna, odnosno može li se taj proizvod kupiti po tako niskoj cijeni negdje drugdje, savjetovali su iz udruga.