U Srbiji se priprema zabrana uvoza rabljenih automobila s "euro 3" motorima, koja bi mogla stupiti na snagu u lipnju ove godine, piše u utorak beogradski tisak, navodeći kako bi to na srbijanskom tržištu moglo značiti osjetno poskupljenje korištenih automobila s motorima klase "euro 4".
"Zabrana za 'euro 3' značila bi veće cijene za 10 do 15 posto. Toliko bi, praktično, iznosili slični automobili s prvim većim standardom", tvrde za "Blic Biznis" predstavnici tvrtki za uvoz rabljenih automobila.
Vozila s motorima "euro 3" standarda trenutno čine oko 80 posto ukupnog voznog parka, odnosno oko 1,6 milijuna automobila od ukupno oko dva milijuna osobnih vozila.
Bosna i Hercegovina još je 2016. zabranila uvoz automobila s "euro 3" motorom, a Crna Gora je to učinila koncem 2018. godine.
Sjeverna Makedonija je prije pet godina zabranila uvoz vozila starijih od 15 godina, a Albanija je prošle godine zabranila uvoz rabljenih vozila koja ne ispunjavaju "euro 5" standarde ili su starija od deset godina, navodi "Blic Biznis".
Zabrana motora s "euro 3" standardom spomenuta je nedavno kao jedna od mjera preveniranja velikog onečišćenja zraka u Srbiji, nakon što je Beograd danima bio u samom vrhu liste svjetskih gradova s najvećom razinom onečišćenja zraka.
"Želimo zabraniti uvoz 'euro 3' motora, ali nećemo oduzimati vozila ljudima koji ih već imaju", izjavio je tada srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić, ustvrdivši kako je uz zastarjele motore "danas problem i neusporedivo povećanje cestovnog prometa", prenosi Hina.