Osam kompanija dalo je ponude za izgradnju najdužeg tunela na Koridoru VC Prenj, objavilo je poduzeće Autoceste FBiH nakon što je danas istekao rok za prijave.
Od osam ponuda tri je došlo od kompanija iz Turske, dvije od kompanija iz Kine, jedna kompanija iz Indije i dva od konzorcija iz Turske i Koreje.
Prethodno je rok za dostavljanje ponuda prolongiran za 15 dana nakon što je došao veliki broj upita za pojašnjenje natječajne dokumentacije.
Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je rekao da danas počinje procedura izbora izvođača radova za izgradnju tunela Prenj koji je ključni objekat za završetak cijelog Koridora Vc, javlja Indikator.
- Veliki je izazov sudjelovati u realizaciji ovakvog projekta za kojeg mnogi kažu da se može nazvati generacijskim. S obzirom na dobru pripremu projekta i urađene predradnje, vjerujem da ćemo odabrati pouzdanog izvođača radova koji će odnosom iskustva i vještina u radu, stručno i profesionalno izvršiti sve predviđene radove u očekivanoj dinamici. Tražit ćemo da rok za završetak radova i trajanje Ugovora bude pet godina kako bi imali prostora završiti kompletan Koridor u 2028. godini, kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.
Tunel Prenj će biti dužine 10,450 metara. Istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi sa po dvije trake, u kojima će se promet odvijati jednosmjerno za svaki pravac. Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina dionice koja će se graditi povećava na 12 kilometara.
Nakon pregleda pristiglih prijava i sagledavanja svih detalja vezanih za tehničke i financijske pojedinosti u odnosu na natječajem propisane kriterije završit će se postupak pretkvalifikacija, odnosno sačinit će se uža lista ponuđača koji ispunjavaju uvjete i prolaze u narednu fazu natječaja.
Druga faza podrazumijeva dostavljanje financijskih ponuda pretkvalificiranih ponuđača.
Obzirom na to da su do sada urađena brojna ispitivanja i studije ne očekuju se veće poteškoće prilikom realizacije ovog projekta. Na prvoj trećini dionice od Konjica prema Mostaru nešto su lošiji uvjeti iskopa tunela i može se očekivati jedan do dva rasjeda dok ostatak 2/3 prema Mostaru većinom se očekuje čvrsta stijena, priopćeno je.
Za realizaciju ovako značajnog projekta angažirani su iskusni inžinjeri iz Austrije i Slovenije, za sve oblasti tunelogradnje i sigurnosti. Naglašena je zadaća svih sudionika u realizaciji ugovora s ciljem sigurnosti budućih sudionika u prometu. Važeći standardi za ovaj tunel propisani su europskim standardima i normama.
Iz Autocesta FBiH najavljuju da će u ovoj i narednoj godini imati osam novih ugovora u vrijednosti od tri milijarde eura za novih više od 80 kilometara autoceste.