uskoro radovi

Sve spremno za početak gradnje autoceste od Mostara prema Buni

autoceste FBiH/screenshot
15.12.2024.
u 21:00

Nakon što je nedavno potpisan ugovor za izgradnju poddionice tunel Kvanj - Buna, Večernji list doznaje kako je sve spremno za potpisivanje novog ugovora; ovaj put za poddionicu Mostar jug - tunel Kvanj u dužini od 9,2 kilometra

Fokus federalnih institucija u razdoblju koje je pred nama, a kada govorimo o strateški značajnim infrastrukturnim projektima, bit će na širem prostoru Mostara, odnosno, u konkretnom primjeru idućih aktivnosti na izgradnji koridora Vc, na potezu od Mostara do Dubravske visoravni. Nakon što je nedavno potpisan ugovor za izgradnju poddionice tunel Kvanj - Buna, Večernji list doznaje kako je sve spremno za potpisivanje novog ugovora; ovog puta za poddionicu Mostar jug - tunel Kvanj u dužini od 9,2 kilometra.

Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH navode kako će se u sljedećem razdoblju najviše intenzivirati izgradnja autoceste kroz Hercegovinu, što je jedan od prioriteta u cilju uvezivanja preko Hrvatske s europskom mrežom cesta, a upravo je gore spomenuta poddionica važan element ukupnog mozaika prometnog povezivanja ovoga dijela Bosne i Hercegovine, piše Večernji list BiH. - Možemo kazati da je sve spremno. JP Autoceste FBiH dobio je suglasnost Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) na evaluacijsko izvješće. U tijeku su proceduralni rokovi i radnje banke, nakon čega će se steći uvjeti za potpis ugovora za izgradnju ove poddionice - ističu iz JP Autoceste Federacije BiH.

Iz ovog poduzeća podsjećaju kako je ranije izabran nadzor nad ovim projektom. Također ističu kako su za ovu poddionicu ispunjeni i svi dodatni zahtjevi lokalnog stanovništva i udruga koje su od EBRD-a tražili vezano uz dodatna ispitivanja i procjene utjecaja odabrane trase na životnu sredinu i stanovništvo te je krajem listopada javno prezentirana dodatna dokumentacija.

Foto: autoceste FBiH/screenshot

- Podsjećamo da je financijer ovog projekta pouzdani partner JP Autoceste FBiH - Europska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 milijuna eura i koja daje punu potporu brzoj provedbi projekta - naglasili su uz ovog javnog poduzeća. U mjesecima koji slijede za očekivati je ubrzanu realizaciju radova na prostoru od južnog dijela užeg središta Mostara do Dubravske visoravni, odnosno na poddionicama Mostar jug - tunel Kvanj i tunel Kvanj - Buna, a okončanje radova na njima značit će i pozicioniranje gospodarskog središta Hercegovine na europsku mrežu prometnih koridora.

Podsjećamo, krajem ljeta u promet je puštena nova poddionica na jugu Hercegovine, a osim mosta Hercegovina, koji se proteže preko rijeke Neretve u dužini od gotovo jednog kilometra, poddionica Počitelj – Zvirovići uključuje trasu autoceste u dužini od 11,7 kilometara, petlju Počitelj s naplatnim kućicama i pristupnim cestama, međuregionalni čvor, tri vijadukta, tunel i otvorenu dionicu ceste. Ovaj projekt dio je šire posvećenosti EU-a razvoju koridora Vc, s do sada osiguranih oko 870 milijuna eura granta u okviru Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Istodobno, nije zanemaren ni prostor od Mostara prema Sarajevu jer se obavljaju pripremne aktivnosti za gradnju još dviju poddionica; prva je Mostar jug - Mostar sjever dužine 14,2 kilometra, koji počinje petljom Mostar sjever, a završava petljom Mostar jug. Na njoj je predviđeno da se gradi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra te otvorene trase blizu šest kilometara. Trasa prolazi uglavnom kroz brdsko-planinski teren sa značajnim prostornim ograničenjima pa se duž trase smjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata. Tunel Prenj, kao što je poznato, bit će tehnički najzahtjevniji, a sa stajališta struke najizazovniji građevinski pothvat na cjelokupnom koridoru Vc koji prolazi kroz BiH, koji će zbog svojih karakteristika (dužina od 10,45 kilometara - sa svim pristupima oko 12 kilometara), biti deveti najduži cestovni tunel u Europi.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije