Garniture Talgo vlakova koje su „Željeznice FBiH“ (ŽFBiH) kupile 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španjolske i koje su koštale ovu državnu kompaniju 132 milijuna KM (66,7 milijuna eura) ipak će, prema svemu sudeći, prometovati bh. prugama, i to prvi put od njihove isporuke 2010. godine, saznaje „Dnevni avaz“.
Talgo serviseri
Ovu informaciju potvrdio je sarajevskom listu Rifat Čabrić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora ŽFBiH. Iz ove tvrtke ranije su kazali da nisu bile točne tvrdnje da ove garniture vlakova ne mogu prometovati našim prugama, već da je to izvjesno, samo uz odgovarajući model financiranja.
Čabrić je pojasnio da ova državna tvtka radi punom parom da već za dva mjeseca pusti Talgo vlakove u promet, i to na željezničkim linijama Sarajevo – Zagreb, ali i Sarajevo – Banja Luka. Promotivna vožnja planirana je najprije na dionici Sarajevo – Zenica.
– Vrše se posljednje pripreme za puštanje u promet. Talgo serviseri već su u Sarajevu i obavljaju tehnički pregled vlakova. Dobili smo i sve dozvole za prometovanje u BiH i Hrvatskoj. Sa završetkom remonta južne pruge ovi vlakovi bi vozili i na liniji Sarajevo – Ploče – kaže Čabrić za Dnevi avaz.
Prema njegovim riječima, u planu je puštanje u promet četiri Talgo garniture, dok bi ostalih pet bilo iznajmljeno „Željeznicama Turske“, s čijim se predstavnicima uveliko pregovora.
– Želja nam je da se bh. građani konačno voze u modernim vlakovima, a ne u starim. „Željeznice FBiH“ će same, bez ičije pomoći financirati puštanje vlakova u promet, a kasnije očekujemo pomoć Vlade FBiH – istakao je Čabrić.
Naši ljudi
Ustvrdio je da najviši trošak, kada su u pitanju ovi vlakovi, predstavlja njihovo održavanje koje na godišnjoj azini samo za dvije garniture iznosi dva milijuna maraka.
– Održavanje radi tvrtka Talgo iz Španjolske, dok se za tu vrstu posla ne usavrše naši ljudi. Ali, nama je važno da ovi vlakovi konačno budu pušteni u promet, nakon toliko godina čekanja – kaže Čabrić.
Imaju tuš-kabine, internet…
Od devet kupljenih garnitura, pet je dnevnih, a četiri noćne. Ovi moderni vlakovi koji su u upotrebi širom Europe moderno su opremljeni, a imaju i tuš-kabine, TV plazme, kao i pristup internetu