Serija razgovora koalicijskih partnera u Federaciji BiH, na kojima se pokušavaju deblokirati strateški projekti i otkloniti nesporazumi i nedoumice, nastavit će se danas razmatranjem izgradnje koridora Vc i drugih važnih prometnica u Federaciji, piše Večernji list BiH.
Proći će se svi detalji
Današnjem sastanku će, kako je najavljeno, nazočiti predsjednici triju stranaka, Dragan Čović (HDZ BiH), Bakir Izetbegović (SDA) i Fahrudin Radončić (SBB) te premijer FBiH, predsjedatelj Vijeća ministara BiH, ministri financija i prometa na državnoj i entitetskoj razini, kao i direktori i članovi uprava Autocesta, odnosno Cesta FBiH, kako bi se raspravili svi detalji o koridoru koji prolazi kroz Federaciju BiH.
Čović je jučer izjavio kako se na cestogradnji može temeljiti razvoj sljedećih 4 - 5 godina.
- Mislim na koridor Vc, brze ceste i druge rangirane ceste. Želimo vidjeti kako bi dio Jadransko-jonskog koridora išao kroz BiH, da čvorište bude Počitelj. Time bi BiH dobila još 60 kilometara ne samo cestovnog, već i energetskog koridora, što bi je svrstalo u središte zbivanja kada je u pitanju EU - izjavio je Čović. Slične izjave ovih dana dolaze i od Bakira Izetbegovića koji tvrdi da koridor Vc treba biti izgrađen za pet godina, nakon čega će se dva i pol sata putovati od Sarajeva do Bihaća, a 45 minuta od Mostara do Sarajeva. Probijanje tunela od Konjica prema Mostaru dovest će, kaže on, do toga da se između ta dva grada putuje 20 minuta.
Hercegovina i dionice
Infrastrukturni projekti, poput gradnje autocesta i brzih cesta, hidroelektrana i sličnih projekata, zaposlit će, kaže Izetbegović, najmanje 20 do 30 tisuća ljudi u građevinskom sektoru. Konkretnije informacije o aktivnostima na cestogradnji bit će poznate nakon današnjeg sastanka, a konkretni rezultati svakako bi trebali biti i početak gradnje brze ceste kroz Lašvansku dolinu te veći broj gradilišta autoceste u Hercegovini. U Hercegovini je do sada izgrađena samo dionica od graničnog prijelaza Bijača do Zvirovića, zbog čega su Hrvati nezadovoljni.