Imajući u vidu da je prema izvješću EUropske komisije o napretku BiH, država najmanje napredovala u pogledu uvođenja Operativnog centra 112, Federalna uprava Civilne zaštite s drugim nadležnim institucijama provodi aktivnosti da BiH uđe u eUropsku zajednicu civilnih zaštita.
BiH je, uz Albaniju, jedina zemlja koja u EUropi nije uvela jedinstveni europski broj za hitne slučajeve 112.
Ovo je potvrdio u razgovoru za Fenu direktor Federalne uprave Civilne zaštite Fahrudin Solak navodeći da se postojeći brojevi 122, 123, 124… trebaju zamijeniti brojem 112.
S obzirom da na razini države ne postoji ta operativna nadležnost sve aktivnosti su spuštene na razinu entiteta i županija. Nadležnost vatrogasnih službi, kao i službi hitne pomoći je na razini županija.
- Federalni štab civilne zaštite formirao je radnu grupu za izradu studije uvođenja Operativnog centra 112 na području Federacije BiH, u kojoj su imenovani međunarodni ekspert za oblast zaštite i spašavanja u domenu operativnih centara Mirnesa Softić, bivši šef Operativnog centra BiH Željko Dugonjić i direktor Civilne zaštite HNK Eugen Ćubela, kazao je Solak.
Ta studija će poslužiti da se točno definira što treba sadržavati operativni centri (opremu, radna mjesta i sl.), kojih će biti deset u županijama i jedan u Federaciji BiH.
- Vidjet ćemo hoće li neke županije između sebe praviti sporazume da dva centra zamijene s jednim. To pitanje će biti ostavljeno županijama, dodaje Solak.
Do kraja 2016. godine planirano je da sve aktivnosti na uvođenju Operativnog centra 112, koje se rade u suradnji s Ministarstvom sigurnosti BiH, budu završene.
- U ovoj instituciji postoji operativni centar, koji bi se i dalje bavio međunarodnom suradnjom to jest koordiniranjem za međunarodnu pomoć, kaže Solak.
Važnost operativnih centara vidi u činjenici da u BiH oko milijun poziva godišnje bude upućeno hitnim službama, što ne uključuje razdoblje vremenskih nepogoda. Većina tih poziva ide prema hitnim službama i vatrogascima, a manji dio prema policiji.
- S uvođenjem operativnih centara točno bi se znao raspored operativnih jedinica zaštite spašavanja. U tom slučaju došlo bi do veće sigurnosti građana, imali bi veći odziv u slučaju elementarne nesreće ili neke druge. Za sada građani u situacijama ako se netko izgubi na planini moraju okrenuti četiri, pet brojeva telefona, rekao je Solak.
Zaključio je da se za rad centara i konačno uvođenje jedinstvenog europskog broja za hitne slučajeve 112 potrebno osigurati financijska sredstva kroz proračun i donacije, poručujući da su Europska unija i UNDP istaknuli da će kroz svoje projekte podržati navedene aktivnosti.