Dovršetkom izgradnje mosta preko rijeke Save kod Svilaja, što je zajednička investicija BiH i Hrvatske, stvorili su se uvjeti za značajno unaprjeđenje regionalne povezanosti, što će za sobom donijeti i niz pogodnosti u gospodarskom smislu. No, spletom okolnosti, BiH je zakasnila s izgradnjom graničnog prijelaza. Kako bi se problem što prije prevladao, pokrenute su, doznajemo, aktivnosti na izgradnji privremenog graničnog prijelaza, a za što je potrebna suglasnost Hrvatske, piše Večernji list BiH.
Izbjeći dodatne troškove
Istodobno, ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović nedavno je sa šefom Izaslanstva EU-a u BiH Johannom Sattlerom razgovarao o temi stavljanja u funkciju završenog mosta preko rijeke Save kod Svilaja, za što postoji zainteresiranost bosanskohercegovačke i hrvatske strane, ali i Europske unije.
Tom je prilikom naglašeno kako će ovo Ministarstvo učiniti sve napore da se do rujna otvori privremeni granični prijelaz za prelazak putnika i automobila kako bi se izbjegli dodatni troškovi na zaštiti, čuvanju i održavanju samog mosta, a samim tim i spriječio nelegalni prelazak granice. Istodobno bi se odvijao promet putnika na novoizgrađenom mostu, sve do završetka graničnog prijelaza čije je otvaranje predviđeno početkom 2021. godine. Ministar Mitrović o ovoj je temi nedavno razgovarao i s ravnateljem Uprave za neizravno oporezivanje Bosne i Hercegovine Mirom Džakulom te je tada zaključeno kako je otvaranje privremenog graničnog prijelaza za putnički promet Svilaj od velikog značaja za sigurnost granice i početak korištenja novoizgrađenog mosta na rijeci Savi. Naglašeno je kako je potrebno stvoriti uvjete za neometan rad privremenog graničnog prijelaza te su u skladu s tim doneseni određeni zaključci. Naime, potrebno je da Vijeće ministara BiH potpiše ugovor o graničnim prijelazima s Republikom Hrvatskom u kojem bi se riješio status novoizgrađenog graničnog prijelaza Svilaj. Zatim da nadležna ministarstva osiguraju financijska i druga sredstva, kao i rješenje pitanja infrastrukture za završetak izgradnje novog graničnog prijelaza Svilaj kako bi se planirane aktivnosti završile u najkraćem mogućem roku.
Važnost dionice
Istodobno, kada je riječ o moderno opremljenom graničnom prijelazu Svilaj, radovi su započeli u travnju, i to temeljem informacije kako će sredstva za ovaj projekt biti uvrštena u proračun institucija BiH. Rok za izgradnju novog graničnog prijelaza Svilaj je ožujak 2021. godine. Na most Svilaj priključuje se autocesta na koridoru Vc, pri čemu valja naglasiti kako su u tijeku pripreme za tehnički prijam za kompletnu dionicu Svilaj – Odžak, dužine 10,7 kilometara. Na ovom projektu ostvarene su značajne uštede u visini od 15 milijuna maraka jer su radovi završeni ispod ugovorene cijene. Izgradnja ove dionice je sufinancirana iz kredita EBRD-a s 40 milijuna eura, EIB-a s 11,8 milijuna eura i bespovratnim sredstvima EU-a od 17,4 milijuna eura, osiguranim u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan. Radi se o strateški važnoj dionici koja, zahvaljujući svojem regionalnom značaju, otvara brojne perspektive za gospodarski rast, posebice Posavine. •