Više od polovice pilota svjetskih zrakoplovnih tvrtki više ne radi svoj posao zbog pada potražnje u doba pandemije koronavirusa, a oni koji još uvijek lete osjećaju da ih poslodavci manje cijene, pokazuje nedavno istraživanje.
Istraživanje britanske publikacije GOOSE Recruitment i FlightGlobal, provedeno među 2600 pilota a objavljeno u četvrtak, pokazalo je da samo 43 posto radi posao za koji se školovalo, 30 posto je nezaposleno, 17 posto je na dopustu i 10 posto radi druge poslove.
Mnogim pilotima koji još uvijek lete pogoršali su se radni uvjeti. Primjerice, hongkonški Cathay Pacific Airways Ltd uveo je trajna smanjenja plaća do 58 posto, a Turkish Airways i Singapore Airlines Ltd privremeno smanjuju plaće.
"Možemo vidjeti učinak koji je pandemija imala i na zaposlene pilote", rekao je glavni izvršni direktor i osnivač GOOSE Recruitmenta Mark Charman. "Veliki broj ljudi osjeća se nesigurno zbog svog posla, veći broj planira potražiti nove poslove ove godine, kao i mnogi koji osjećaju da ih poslodavci manje cijene."
Što se tiče nezaposlenih pilota u istraživanju, 84 posto je reklo da je to posljedica pandemije.
Prije pandemije covida-19 zbog rasprostranjene nestašica pilota bila je povećana potražnja za avijatičarima, zahvaljujući čemu su imali bolje radne uvjete i plaće.
Sada bi 82 posto nezaposlenih pilota prihvatilo nižu plaću za novu priliku, pokazalo je istraživanje.
Među pilotima koji su zadržali posao, piloti u Europi rekli su da im najveći stres predstavlja covid-19, a ispitanici su kao razlog zabrinutosti naveli rizik od zaraze virusom, neusklađena pravila i mogućnost smještaja u karantenu tijekom rotacije.
Četrdeset posto pilota reklo je da je na njihovo mentalno zdravlje utjecala pandemija, a brojka je veća među mlađim pilotima.
"Količina stresa i anksioznosti koju mi je prouzročila pandemija trajno je narušila moj pogled na život", rekao je jedan anketirani pilot.