Zahvaljujući provedbi akcije kojom su u Federaciji BiH zaključane cijene proizvoda široke potrošnje došlo je do uštede, pokazuju prve analize, za oko 35 maraka na košarici s 40 proizvoda. Riječ je o procesu koji su dogovorili Federalno ministarstvo trgovine, Udruga poslodavaca FBiH, udruge potrošača i sindikati trgovačkih radnika, a sama akcija počela je 15. prosinca prošle godine. Kako su jučer potvrdili iz Federalnog ministarstva trgovine, u prva tri tjedna protokol o načinu provedbe akcije "Zaključavamo cijene" potpisalo je 31 trgovačko društvo koje pokriva oko 1450 maloprodajnih objekata u kojima se akcija provodi. Oni su izabrali mogućnost zaključavanja cijena za određenih 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda. Manjim trgovačkim subjektima omogućeno je da sudjeluju u akciji s minimalno 20 sniženih proizvoda. Prema analizi prethodnih i "zaključanih" cijena, ušteda u trgovačkim lancima je od 4% do 29,8%. Iz ovoga su Ministarstva naveli i kako je u trgovačkim društvima koja imaju veći broj proizvoda prijavljenih u ovoj akciji ušteda u prosjeku 34,70 KM, a u trgovačkim društvima koja su prijavila manji broj proizvoda u prosjeku 16,30 KM.
Kada je riječ o samim proizvodima, objavili su listu svih 40, uz objašnjenje koliki je iznos uštede za svakog od njih. Ovom prilikom objavljujemo neke od onih na kojima je primjetna značajna ušteda, kao i proizvoda iz sektora prehrane nužnih za svaki dan.
Zamjensko mlijeko za dojenčad br. 1 od 800 grama zaključano je na cijenu od 33,95 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je 5,20 KM. Cijena proizvoda broj 2 - dječjih pelena broj 3 (66 komada) zaključana je na 21,85 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je 10,15 KM. Cijena proizvoda broj 6 - toaletnog papira 2-slojnog (2471) zaključana je na 5,45 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je 3,40 KM. Cijena proizvoda broj 10 - deterdženta u prašku za rublje od 3 kg zaključana je na 7,95 KM, a ušteda je oko 4 KM. Cijena proizvoda broj 14 - mlijeka od 2,8% mm s čepom (1 l) zaključana je na 2,10 KM. Razlika prethodne maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je oko 0,50 KM. Cijena proizvoda broj 15 - jaja kokošjih M klase (30 komada) zaključana je na 9 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je oko 1,50 KM. Cijena proizvoda broj 16 - jogurta tekućeg od 2,8% mm (1 l/1 kg) zaključana je pak na 2,10 KM, a ušteda je oko 0,40 KM. Kada govorimo o mliječnim proizvodima, treba uputiti i na vrhnje od 20% mm (800 ili 850 grama), a koje sada stoji 4,95 KM. Vidljivo je da je razlika u odnosu na staru maloprodajnu cijenu jedna marka. Uštede, iako nešto manje, moguće je primijetiti i u pregledu prehrambenih proizvoda od brašna, pa je tako cijena polubijelog kruha od 400 g zaključana na 1,65 KM, što je ušteda od 0,30 KM, dok je na primjeru polubijelog kruha od 500 g, koji sada stoji 1,75 KM, moguće uštedjeti 0,10 KM. Sukladno provedenoj akciji, pileći parizer/salama od 400 grama zaključan je na 1,90 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je 0,60 KM. Cijena svježeg pileta u vrećici sada je 6,50 KM po kilogramu, što znači da je u odnosu na prethodnu maloprodajnu cijenu moguće uštedjeti 1,40 KM. Svježi sir od 20% mm (400 ili 450 grama) zaključan je na 2,95 KM, dok je razlika stare i nove cijene oko 1 KM. Brašno pšenično tip 500 od 5 kg zaključano je ovom akcijom na 5,65 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i "zaključane cijene" je 1,20 KM. Cijena proizvoda broj 25 - jestivog suncokretova ulja od 1 l zaključana je na 2,45 KM, a na tom proizvodu ušteda je oko 0,60 KM. Kad je riječ o riži - dugo zrno u pakiranju od 800 g, cijena je zaključana na 2,10 KM, pri čemu je ušteda prosječno 1,20 KM. Šećer u pakiranju od 1 kg zaključan je na 2,10 KM, a razlika stare i zaključane cijene je 0,30 KM. Kada je riječ o kavi u pakiranju od 400 g, cijena je zaključana na 5,95 KM, dok je ostvarena ušteda od oko 1 KM. Na makaronima Penne Rigate od 400 grama, koji sada koštaju 1,20 KM, moguće je uštedjeti oko 0,50 KM, a ista ušteda primjetna je i u kontekstu sardine u biljnom ulju (100 ili 125 grama), čija je cijena fiksirana na 1,70 KM. Akcija zaključavanja cijena jedan je od načina pomoći stanovništvu u borbi protiv inflacijskih pritisaka koji su osobito vidljivi kada govorimo o prehrambenim proizvodima.