NOVI TRENDOVI

Zbog kornavirusa nametnuto društveno distanciranje od kuće bi moglo napraviti dominantno radno mjesto?

07.04.2020.
u 09:35

Kako donosi Think with Google Čak i prije nego što je društveno distanciranje i ostajanje kod kuće postalo preporuče mjera za ogromnu populaciju, kuća je postala logističko sjedište za zaposlene ljude koji žele bolje iskoristiti svoje vrijeme. Bilo da se radi o izbjegavanju redova u trgovinama, internetskim pretragama ili navikama kupovanja prije pandemije ukazale su na želju ljudi da što više vremena potroše na posao koje im pružaju radost, zadovoljstvo ili udobnost (i manje izgubljenog vremena u saobraćaju).

Zahvaljujući sve boljim mogućnostima koje daje high-speed internet i boljoj tehnologiji telekonferencija, sve više i više ljudi već je transformiralo svoje domove iz mjesta gdje jedu, spavaju i stvaraju obiteljske uspomene u mjesta gdje također rade.

Rad na daljinu godinama je već u porastu, jer ljudi traže fleksibilnije radne aranžmane. Prije pandemije, pretraživanja "poslova na daljinu" povećale su se za preko 210% u posljednje dvije godine.

O tome ne govore samo internetska pretraživanja. Stvarni broj ljudi koji rade kod kuće u porastu je. Podaci američke savezne statističke agencije u periodu između 2005. i 2018. govore je da je rad kod kuće porastao za 173% i da 5 milijuna zaposlenih (3,6% radne snage) sada radi kod kuće barem pola radnog vremena. Ti podaci isključuju samozaposlene.

Čini se glavni pokretač ovih trendova želja za poboljšanjem kvalitete života. Istraživanja u SAD-u govore da je 80% radnika odabralo posao koji nudi fleksibilan rad nad onim poslom koji to ne nudi, a 30% cijeni mogućnost izbora. Zanimljivo je da dvije petine američkih radnika posao vide kao najgori dio dana.


Kako sve više ljudi provodi vrijeme kod kuće, tako i manje putuje, mijenjaju se i kupovne navike i obrasci ponašanja u toj domeni. Online kupovine nije ništa novo,
ljudi već desetljećima na internetu kupuju sve, od knjiga do uređaja. Sad se tome dodaju i osnovne namirnice, a jedan od najplastičnijih pokazatelja za to je i rast potraga za uslugama dostave.

Mobilna pretraživanja za isporukama osnovnih potrepština porasle su za 130% u posljednje dvije godine. Taj porast korespondira s trendovima glavnih trgovačkih lanaca koji nude uslugu dostave i prijevoza robe - i oglašavaju ih u cijeloj zemlji.

Prema službenim podacima broj potrošača u SAD-u starijih od 18 godina koji su preko interneta kupovali namirnice, bilo da se radi o isporuci ili preuzimanju, povećao se za oko 51 milijun u 2019. godini u odnosu na godinu ranije.

Ranija studija NPD-a otkrila je da su prednosti kupovine osnovnih potrepština putem interneta, poput nepotrebnog izlaska iz kuće, usporedbe cijena, brzine i ne čekanja u redovima dovoljne za povećan broj potrošača, a da su glavne prepreke "želja da se lično biraju svježi proizvodi".

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije