Da zakoni slobodnog tržišta imaju i svoju negativnu stranu evidentno je na mnogim primjerima. Međutim, u pojedinim slučajevima uzrokuju i životno opasne situacije. Tehnički pregled vozila u FBiH je biznis u kojem posluje na stotine kompanija koje se bore za svakog klijenta kojem često i progledaju "kroz prste" pri tehničkom pregledu vozila. Zbog toga se na bh. cestama nalazi veliki broj neispravnih vozila.
Kako je za Faktor izjavio profesor na Odjelu za motore i vozila Mašinskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu Ivan Filipović, na tehničkim pregledima često su frizirani podaci o ispravnosti vozila.
– Sve su to privatni tehnički pregledi i nitko ne pušta mušteriju. Mušteriji ne smiju reći da je nešto neispravno, jer će ona odmah prijeći u drugu stanicu tehničkog pregleda i završiti posao. Zbog toga je vrlo teško ustanoviti šta je ispravno a što neispravno – pojašnjava Filipović.
Inače u Federaciji BiH u 2015. registrirane su 164 stanice tehničkog pregleda u kojima se u prosjeku obavi 4.006 pregleda vozila godišnje ili 11 dnevno. Najveći broj kvarova otkriju na kočnicama, ovjesu, osovinama i svjetlosnoj signalizaciji.
Predsjednik Udruženja stanica tehničkog pregleda u FBiH Ramiz Begović, komentirajući problem nelojalne konkurencije, rekao je za Faktor da bi svako neispravno vozilo trebalo evidentirati u integrirani informacijski sustav. Međutim, ovo se pravilo u velikoj mjeri ne poštuje.
– Čim se vozilo evidentira u sustavu ono u idućih sedam dana ne može obaviti tehnički pregled bilo gdje, sve dok ne otkloni postojeći kvar – spomenuo je Begović.
Stoga se kao ključno rješenje za nelojalnu konkurenciju na tržištu nameće aktivniji nastup policije i inspekcije koje moraju pojačati nadzor nad radom stanica za tehnički pregled vozila, tvrdi Begović. Na taj način će se izdvojiti firme koje poštuju standarde od onih koji zarad novca ugrožavaju živote sudionika u prometu.