U posljednja dva dana sarajevska zračna luka je zatvorena za promet zbog magle. U uređenoj državi u kojoj postoji sustav djelovanja normalno bi bilo da se kao alternativna zračna luka koristi ona u Mostaru. Ali to nije tako.
Stotine letova su odgođene ili se kao alternativna zračna luka koristi ona u Beogradu, čak i Beču. Kako su rekli za Večernji list jučer u Zračnoj luci Mostar, samo su zrakoplovi Croatia Airlinesa, umjesto u Sarajevo, sletjeli u Mostar.
- Mi smo te zrakoplove primili bez problema, a putnici su nastavili drugim prijevoznim sredstvima put prema Sarajevu. I drugi zrakoplovi mogli su koristiti ovu opciju, ali je odluka isključivo na avioprijevoznicima hoće li se odlučiti za Mostar kao alternaciju ili će koristiti neku drugu zračnu luku - rekli su nam jučer naši sugovornici. Djelatnici Zračne luke Mostar zato su jučer slali informacije avioprijevoznicima kako u ovakvim slučajevima mogu koristiti Zračnu luku Mostar te kako ona može biti alternacija Sarajevu. - U ovih nekoliko dana mogli smo imati više od 10.000 putnika, ali prilika nije iskorištena. U trenucima kada bilježimo pad prometa to bi nam jako pomoglo.
Zato se nadamo kako će do kraja godine biti organizirano nekoliko sastanaka na kojima će se razgovarati o ovoj temi. Mostar može biti alternativa Zračnoj luci Sarajevo, samo o tome treba obavijestiti ljude u Sarajevu, avioprijevoznike i sve ostale koji su dio ovoga sustava - objašnjavaju naši sugovornici.
Dodaju kako Zračna luka Mostar treba dobiti još dio opreme kako bi u cijelosti imala opremu za zimski rad, ali kako i trenutačno kapaciteti mogu biti dovoljni da se preuzme dio prometa iz Sarajeva. Dio problema u ovoj priči jest i činjenica da Zračna luka Mostar ima određene specifičnosti koje piloti moraju znati prilikom slijetanja, tako da avioprijevoznici uglavnom ne dopuštaju pilotima slijetanja u Mostar ako ih prije nisu uvježbali na simulatoru. Ipak, i ovaj problem ne bi predstavljao zapreku ako bi se ozbiljno ušlo u proces da se Zračna luka Mostar službeno proglasi alternativom za Sarajevo. Budući da Sarajevo minimalno 15-ak dana u godini ima problema s maglom i zbog toga odgađa veliki broj letova, Mostar bi na ovaj način mogao dobiti i oko 20.000 putnika na godišnjoj razini, što nije mali broj za ovu zračnu luku. Samo je pitanje kada će se ozbiljno pristupiti ovome procesu. S obzirom na stanje u Zračnoj luci Mostar i da joj prijeti kolaps ako stvari ne krenu nabolje, bilo bi dobro da se u spomenuti proces krene u što kraćem roku•