Ako bi se ispunila očekivanja i planovi aktualne federalne vlasti, ovaj bosanskohercegovački entitet bi do 2014. godine trebao dobiti 66 novih kilometara autoceste.
Nelegalna gradnja
Za izgradnju 56 kilometara autoceste na koridoru Vc i 10 kilometara sarajevske zaobilaznice utrošit će se 500 milijuna eura, što je trostruko više od ukupnih dosadašnjih investicija u autoceste. Direktor JP Autoceste Federacije BiH Mostar Ensad Karić upozorava, ipak, da realizacija spomenutog plana ovisi prvenstveno o izmjenama Zakona o eksproprijaciji, kojima bi se riješilo pitanje nelegalne gradnje na planiranim trasama. Kako je u Večernjem listu još prije nekoliko mjeseci najavio ministar prometa i veza FBiH Enver Bijedić, planirana je odšteta nelegalnim graditeljima u iznosu uložene građevinske vrijednosti njihovih objekata. Drugi također važan preduvjet za provedbu plana do 2014. godine je dobivanje kredita od 166 milijuna eura od Europske investicijske banke (EIB). Trenutačno je u Federaciji u tijeku izgradnja četiri dionice dužine 21 kilometar i ukupne vrijednosti 150 milijuna eura.
Procedura izbora
U procesu tenderske procedure izbora izvođača radova su četiri dodatne dionice očekivane vrijednosti izgradnje od oko 250 milijuna eura, a početak radova planiran je za početak iduće godine. U fazi provedbe su dionice Kakanj - Drivuša u dužini od 16 kilometara, uključujući i tunel Vijenac, potom dionica Bijača - Zvirovići u dužini od 10 kilometara, dok su aktualni tenderi za dionicu Vlakovo - Tarčin (20 km), a u pripremi projekti Svilaj - Odžak (10 km) i zenička zaobilaznica (Drivuša - Banlozi) od 11 km, na kojoj je u tijeku eksproprijacija u dužini od 2,5 kilometara. Financijska konstrukcija za većinu započetih i planiranih dionica podrazumijeva kreditna sredstva međunarodnih financijskih institucija.