Svi koji prolaze autocestom od Vrgorca prema Zagrebu ili obratno, mogu se diviti ovoj modernoj prometnici, po mnogima najljepšoj u Europi. Dobro, cijene cestarine možda su malo previsoke, ali, Bože moj, ništa nije idealno.
175 kuna cestarine
Cijenu zaboravimo čim se sjetimo ranijih dugotrajnih “drndanja” uskim, nepreglednim i opasnim cestama kroz Liku. No, da nije sve na svjetskoj i europskoj razini, uvjerila se skupina Hercegovaca koja je novim rent a car vozilom marke Renault Trafic u vlasništvu tvrtke Posušje bus prošle srijede putovala u Zagreb na utakmicu Dinamo – Real Madrid. Nakon ugodne vožnje od Zagvozda do naplatnih kućica u Lučkom, trebalo je platiti 175 kuna cestarine, što je i učinjeno. Nakon utakmice isti putnici istim su vozilom i istom autocestom krenuli natrag. Negdje oko pet sati ujutro na naplatnim kućicama u Zagvozdu nastao je problem. Blagajnica je htjela naplatiti 271 kunu cestarine! Vozač kombija Davor Ljubić se pobunio, tražeći objašnjenje zašto je cestarina na istoj dionica u razmaku od samo dvanaest sati skuplja 96 kuna. Nimalo ljubazna blagajnica objašnjenje je našla u visini vozila, koja je po njezinoj procjeni prelazila 190 centimetara. Uzalud je gospodin Ljubićč objašnjavao da se radi o vozilu B kategorije, što je, prema istaknutom natpisu na svim naplatnim mjestima HAC – a (Hrvatskih autocesta) jedini kriterij pri određivanju cestarine, pa nije htio platiti traženi iznos. Onda je blagajnica probudila šefa, koji je, onako bunovan, na drzak način tražio da se bez pogovora plati traženi iznos, ili će zvati policiju, što su i putnici zahtijevali. Na traženje putnika da izmjere visinu vozila šef nije pristao, tvrdeći da on “odoka” može procijeniti visinu. Pošto se policija ni nakon dvadesetak minuta nije pojavila, umorni putnici ipak su platili traženi iznos, kako bi mogli nastaviti put i izbjeći daljnje maltretiranje. Ljutiti šef tada im je zaprijetio kako će imati problema na granici, “jer će on nazvati graničare i reći da tako učine”! Nakon prolaska naplatnih kućica, policija se ipak pojavila i presrela ih. Saslušavši priču putnika i pregledavši oba računa, uz ispriku ih je pustila nastaviti vožnju, jer su se i sami uvjerili u nekorektnost blagajnice i neljubaznog šefa. Ni na granici nije bilo problema.
Prijava HAC-u
Bez obzira tko je u pravu, on ili putnici, u upravi Hrvatskih autocesta trebali bi imati jasnije kriterije oko naplate cestarina, da se ovakvi slučajevi više ne događaju:
-Prije desetak dana objavljen je sličan, gotovo isti problem oko naplata cestarina u Potrošačkom kodu, gdje su popratno pozvani svi kojima se nešto takvo dogodi da to prijave. Pa ću i ja ovu neugodnost prijaviti HAC – u i nadam se dobiti pravorijek, rekao nam je ogorčeni vozač Davor Ljubić.