Uz pokretanje pitanja izvoza roba nakon ulaska Hrvatske u EU, predstavnici Koordinacija poljoprivrednih udruga Federacije, tijekom nedavnih razgovora u Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, inicirali su još jednu za njih aktualnu temu tzv. zeleni dizel. Govoreći o ovoj temi Milenko Soče, dopredsjednik Seljačkog saveza FBiH kaže: Poljoprivrednici u Bosni i Hercegovini nemaju mogućnost za povlastice pri nabavi goriva, iako su
one posve logične i postoje u svim razvijenim zemljama. Iako se traktori, freze i drugo, skoro isključivo koriste za obradu zemljišta kroz cijenu goriva plaćaju se doprinosi za putarine i neki drugi elementi. Povlastice postoje i u susjednim zemljama – Hrvatskoj i Srbiji. U Hrvatskoj su to ‘plavi’ za ribare i ‘zeleni’ dizel za poljoprivrednike. Mi smo tražili uvođenje ‘zelenog’ dizela s nižom cijenom obračuna doprinosa, koji bi prema našim izračunima koštao nešto manje od 2 marke što je značajno pojeftinjenje u odnosu na 2,6 maraka kolika je trenutačna cijena. Ako bi se isti propis primijenio i na lož ulje cijena bi bila još povoljnija. Tijekom razgovora u Ministarstvu vanjske trgovine to pitanje smo pokrenuli po treći put. Prvi put protiv uvođenja ‘zelenog’ dizela bila je Republika Srpska, drugi put Federacija. Dobili smo obećanje iz Ministarstva o ponovnom pokretanju inicijative na razini Federacije i Republike Srpske. Bilo bi potpuno logično i pravedno da se za strojeve koje koristimo isključivo u obradi zemljišta ne plaćamo cestarinu i dodatne pristojbe koje uz nju idu. Mislim da smo na putu da se konačno poslije dvadeset godina riješi to pitanje“. -Kako bi se povlastica regulirala za male, individualne proizvođače? -Po površini obradivog zemljišta ili po proizvodnji. Evidenciju o tome mogli bi voditi općinski uredi poljoprivrede. Na osnovi usvojenog modela po površini ili proizvodnji, utvrdi se koeficijent koji bi za sve bio isti“, kaže Milenko Soče.