Sva četiri evanđelista izvješćuju o Isusovoj muci i uskrsnuću. Glavari svećenički i starješine narodni odlučili su Isusa pogubiti. Juda Iškariotski otišao je od Isusa i učenika izdati ga glavarima i starješinama za trideset srebrenjaka. Isus je za vrijeme slavlja Pashe očitova tko će ga izdati. Na posljednjoj večeri Isus je ustanovio euharistiju. Juda je otišao s večere u noć. Nakon završetka povukli su se na Maslinsku goru. U dijelu Maslinske gore koji se zove Getsemanski vrt okupio je jedanaestoricu. Posjeo je učenike. O molitvi u Getsemanskom vrtu izvješćuju i evanđelisti Marko (Mk 14,32-42) i Luka (Lk 22,39-46). Isus je izabrao trojicu apostola: Petra, Ivana i Jakova. Malo se s njima odmaknuo na molitvu. Isusa su obuhvatile žalost i tjeskoba. Pozvao je trojicu koju je poveo sa sobom na molitvu da bdiju. Isus se odmaknuo od njih trojice i molio: “Oče moj! Ako je moguće, neka me mimoiđe ovaj kalež! Ali neka ne bude moja, nego tvoja volja!” (Mt 26,39). Vratio se trojici izabranih učenika koje je zamolio da bdiju. Međutim, oni su zaspali. Probudio ih je te upitao: “Tako ne mogoste sa mnom probdjeti ni jednoga sata?” (Mt 26,40). Ponovno ih zamoli da bdiju i mole. Odmaknuo se od njih i ponovno sam molio: “Oče moj! Ako nije moguće da me mine ovaj kalež, a da ga ne pijem, neka bude volja tvoja!” (Mt 26,42). I iza toga puta vrati se i nađe ih ponovno zaspale. Ovaj put nije ih budio, nego se odmaknuo i treći put te nastavio moliti. I nakon trećeg povratka oni su spavali. Reče: “Još spavate i počivate?” (Mt 26,45). Probudio ih je i pozvao da krenu jer se približio njegov izdajica.
U tumačenju ove perikope prof. dr. fra Anto Popović piše kako je “Getsemanski opis nutarnje borbe samoga Sina Čovječjega nesumnjivo bio ohrabrenje za ranu Crkvu koja je proživljavala progone i blizinu mučeništva!”. Za njega u ovom tekstu “Isus je primjer uzornog molitelja, a učenici su primjer kršćana izloženih kušnji i slabosti tijela”. Neke poteškoće u životu mogu se svladati samo bdjenjem i molitvom. Popović kaže kako je Isusov poziv trojici koju je izabrao i poveo na molitvu na neki način poziv i svim učenicima tijekom povijesti.•
“Isus je primjer uzornog molitelja, a učenici su primjer kršćana izloženih kušnji i slabosti tijela”