Evanđelist Ivan u trinaestom poglavlju govori o Isusovu pranju nogu učenicima i značenju toga čina. Isus je iskazao ljubav potpuno. Znao je da dolazi čas njegova prelaska s ovoga svijeta k Ocu. Uoči blagdana Pashe na večeri je s apostolima. To je posljednja večera. Sotona je već pobudio u Judi Iškariotskom odluku da izda svoga Učitelja. Isus je svjestan tko je i što je njegovo poslanje. Za večerom je ustao iza stola. Pripremio se za poseban čin. Uzeo je ubrus i vodu. Počeo je prati apostolima noge i otirati ih ubrusom. Evanđelist Ivan ne govori kojim je redom krenuo Isus prati apostolima noge. Kad je došao do Petra Šimuna, on reče Isusu: “Gospodine, ti hoćeš da mi pereš noge?” Isus se uključuje u razgovor s njim. Reče mu: “Što ja činim, ne možeš razumjeti sada, ali ćeš razumjeti poslije”. Petar je dosljedan i jasan: “Doista mi nećeš prati noge nikada”. Isus nastavlja: “Ako te ne operem - nećeš imam ti dijela sa mnom”. Petar u svom stilu reče: “Onda, Gospodine, ne peri mi samo noge nego i ruke i glavu!” Nastavlja Isus: “Tko je okupan, treba mu oprati samo noge. On je potpuno čist. Vi ste čisti, ali ne svi” (Iv 13,6-11). Kad je Isus završio pranje nogu apostolima odložio je posudu s vodom i ubrus. Vratio se na svoje mjesto za stolom. Poče razgovor s apostolima pitanjem: “Shvaćate li što sam vam učinio?” (Iv 13,12). Apostoli su zvali Isusa Gospodinom i Učiteljem. Isus se predstavlja kao Gospodin i Učitelj. Ali On - Gospodin i Učitelj oprao je noge svojim učenicima. Pozvao je apostole da i oni tako iskazuju konkretnu ljubav! Isusovo pranje nogu apostolima nije samo čin higijene nego je taj čin higijene znak ljubavi i služenja.
Fra Gracijan Raspudić smatra tumačenje sv. Ciprijana teksta: “Tko je okupan…” (Iv 13,10) najboljim tumačenjem: “Pranje nogu znači ispovijed. Tko je opran, to jest, kršten, ne treba drugoga krštenja. Dosta je da ispovijedi grijehe učinjene poslije krštenja”.•