Neki tvrde da primamo 90% informacija preko očiju. Ako je to točno, onda možemo zaključiti kako je teško biti slijep. U stara vremena slijepci su bili prisiljeni prositi. Rudolf Schnackenburg kaže kako su slijepi bili "predstavnici ljudske patnje i beznađa". O ozdravljenju jerihonskog slijepaca piše i evanđelist Luka u 18,35-43. Evanđelist Matej donosi tu zgodu u 20,29-34, a evanđelist Marko u 10.46-52. Matej piše o dvojici slijepaca. Raymond E. Brown tvrdi kako evanđelist Matej voli udvostručenje "što možda odražava potrebu za dvojicom svjedoka kako bi iskaz bio zakonski valjan." Evanđelist Marko u 10,46-52 piše kao je Isus na izlazu iz Jerihona ozdravio slijepca Bartimeja, sina Timejeva. Evanđelist Luka Lk 18,35-43 donosi kako je Isus dok je ulazio u Jerihon ozdravio nekog slijepca koji je sjedio kraj puta. Jerihon se smatra jednim od najstarijih gradova na svijetu. Ostaci grada datiraju iz osmog tisućljeća prije Krista. Nazivaju ga još "Mjesečev grad", "Grad palmi". Nalazi se u blizini rijeke Jordan i Mrtvog mora. Spominje se u Bibliji na više mjesta. U Starom zavjetu spominje se da su ga osvojili Izraelci u 13. st. prije Krista (Jš 6-7). U Novom zavjetu i ona poznata zgoda s nadcarinkom Zakejem kod kojega je Isus objedovao (Lk 19,1-10). Slijepac koji je sjedio kraj puta kad je saznao da Isus prolazi, počeo je vikati. Zvao je: "Isuse, Sine Davidov, smiluj mi se!" Narod ga je ušutkivao. No, on ne sluša što narod govori nego je jače dozivao: "Isuse, Sine Davidov, smiluj nam se!" Isus nije mogao ući u grad da ga ne čuje. Zaustavio se i pozvao ga. Započeo je s njim dijalog: "Što hoćeš da ti učinim?" (Lk 18,41) Bez razmišljanja slijepac odgovori Isusu: "Gospodine, da progledam." Isus je razumio njegovu bol i patnju. Pokazao je svoju sućut, danas bi rekli empatiju ili civilizaciju ljubavi prema slijepcu. Kaže Isus da je slijepac progledao jer ga je vjera njegova spasila. Slijepac kad je progledao počeo je slaviti Boga i pošao je za Isusom. Što hoću da meni Isus učini?•
Kolumna