Isusov preteča, posljednji prorok Starog zavjeta Ivan Krstitelj imao je svoje učenike. Evanđelist Ivan piše kako je jedanput Ivan Krstitelj stajao s dvojicom svojih učenika kad je Isus prolazio. Ivan reče učenicima: “Evo Jaganjca Božjeg.” (Iv 1,36) Ta dva njegova učenika pošla su za Isusom. Ivanovi učenici i farizeji su postili.
Anselmo Grün piše kao je židovstvo poznavalo jedan dan posta u tjednu. A ipak, pobožniji su postili tjedno dva dana: ponedjeljkom i četvrtkom. A određivali su se i posebni dani posta. Jedanput su Ivanovi učenici otišli Isusu i pitali ga: “Zašto mi i farizeji često postimo, a učenici tvoji ne poste?” (Mt 9,14) Isus im odgovori pitanjem: “Zar mogu tugovati svatovi dok je s njima zaručnik?” (Mt 9,15) Isus je u pustinji postio četrdeset dana. Ivanovim učenicima reče kako će ugrabiti zaručnika, tj. njega. Zatim će i njegovi učenici postiti. Isus dvama primjerima želi najaviti novinu (različitost od starog) koju on započinje: “Nitko ne stavlja zakrpe od novoga sukna na staru haljinu, jer zakrpa razvuče haljinu te rupa biva veća” i “Niti se ulijeva novo vino u stare mjehove; inače se mjehovi provale, vino se prolije te mjehovi propadnu. Novo se vino ulijeva u nove mjehove i tako se oboje sačuva.” (Mt 9,16-17)
U Djelima apostolskim čitamo kako je zajednica molila i postila. (Dj 13,1-4) Crkva je uvela dva dana posta u tjednu: srijeda i petak. To su dani posta na uspomenu Isusova (Zaručnikova) uhićenja, bičevanja, mučenja i razapinjanja. Imamo mnogo govora postu. Navedimo citat iz jedne propovijedi sv. Bazilija: “Kad bi svi narodi prihvatili savjet da poste kako bi uredili svoja pitanja, ništa više ne bi priječilo da u svijetu vlada najdublji mir: narodi ne bi ustajali na druge narode i vojske se ne bi međusobno razbijale. Na zabitnim cestama ne bi čekali pljačkaši u zasjedama, u gradovima ne bi bilo doušnika ni na moru gusara. Cijeli naš život ne bi bio toliko ispunjen jecajima i uzdasima kad bi njime upravljao post. Post bi svakoga poučio da se treba ostaviti ljubavi prema novcu, prema suvišnim stvarima i općenito sklonosti prema neprijateljstvima.”•