Deveta simfonija

Ovacije za maestra Gelmettija i sjajni, mnogobrojni ansamblI

Foto: VL FOTO
Gelmetti
Foto: VL FOTO
Gelmetti
Foto: VL FOTO
Gelmetti
22.11.2015.
u 12:58
Pogledaj originalni članak

Dvorana Narodnog pozorišta u Sarajevu sinoć je odisala  bezvremenošću i univerzalnošću Beethovenovog genija, utkanom u svaki takt njegovog kapitalnog djela. 

Deveta simfonija, poznata po snažnoj simbolici koju nosi, sama po sebi je kompleksno djelo za čiju je izvedbu potreban izuzetno kvalitetan i mnogobrojan muzički ansambl sastavljen od simfonijskog orkestra, mješovitog hora i četvero solista. Maestro Gianluigi Gelmetti koga smo sinoć imali čast slušati drugi put u glavnom gradu BiH, sa autoritetom, entuzijazmom, preciznošću i nježnošću je vodio izvođače kroz odličnu izvedbu koja je Beethovenovom djelu dala puni smisao.  Bio je to jedan od onih koncerata na kojima od početka do kraja osjećate fokusiranu pažnju publike. Poznati dirigent, koji je u svojoj karijeri predvodio vrhunske svjetske orkestre u Europi, Americi, Australiji i Aziji, a u rodnoj Italiji predvodi Operni teatar u Rimu, predaje dirigiranje u Sieni i ima status počasnog dirigenta u Teatru Verdi u Trstu, dobro zna kako iz muzičara izvući maksimum i u tome je i sinoć apsolutno uspio.  Orkestar Sarajevske filharmonije za ovu priliku bio je pojačan gostujućim muzičarima iz orkestra Teatra Verdi iz Trsta, uključujući i koncertmajstora. Na isti način pjevači ove 'bratske' operne kuće upotpunili su sastav Hora sarajevske Opere. Kao solisti nastupili su sarajevski prvaci  Ivan Šarić  - bas i  Amir Saračević  - tenor, dok su iz Trsta stigle sopranistica  Marie Fajtova  i mezzosopranistica  Simonetta Cavalli . 

Sigurno ima mnogo onih ljubitelja muzičke umjetnosti koji žale zašto Beethoven u ovom djelu nije za vokalne soliste predvidio ulogu koja će dulje trajati, jer je njihova dionica jedan od najljepših primjera kvartetske polifonije u historiji muzike. Četvero solista koji su se na sinoćnjem koncertu pojavili pjevajući u loži iznad scene, ostavili su dubok utisak na publiku. Posebno možemo biti ponosni na domaće snage, jer su Ivan i Amar dokazali da Sarajevo ponovo ima kvalitetne muške glasove. Lijepo je vidjeti  orkestarske muzičare  koji toliko uživaju u izvedbi, što je sinoć bilo očigledno, pogotovo tokom trećeg stava Simfonije. Ipak, sva su očekivanja bila usmjerena na četvrti stav i njegovu poznatu temu. Sinoć je izvedena u svoj svojoj punoći, magično izmamljujući osmijehe na licima mnogobrojne publike. Aplauz je trajao deset minuta, a publika je izvođačima aplaudirala na nogama. O Beethovenovoj devetoj simfoniji  mnogo se zna - praizvedena je 1824, a u njenom se četvrtom stavu pojavljuje mješoviti hor i solisti, pjevajući stihove  Ode radosti ,  poeme njemačkog pjesnika   Friedricha Schillera . Šireći ranoromantičarske ideje bratstva i jednakosti među ljudima, i Schiller i Beethoven su kroz svoja djela širila viziju jednog boljeg, pravednijeg svijeta. Dva stoljeća nakon toga, ta ideja je i dalje jedno od glavnih filozofskih pitanja današnjice -  da li je svijet mira i jednakosti uopće moguć?   

Koncert  Note mira  bio je kruna ovogodišnjeg  Mjeseca Talijanske kulture u BiH , kojeg je  Ambasada Italije  organizirala tokom novembra. Nakon što je dan ranije u Umjetničkoj galeriji BiH otvorena izložba Remek djela kolekcije Farnesina , ovaj koncert, izveden na dvadesetogodišnjicu postizanja Dejtonskog sporazuma, slavio je dvije decenije mira u našoj zemlji. Tako se vrhunska umjetnost koja slavi univerzalne civilizacijske i humane vrijednosti suprotstavila atmosferi zla koja prijeti da nam oboji svakodnevicu.

Da nema umjetnosti i kulture, u što bismo se pretvorili?  Zato hvala ambasadi Italije koja nam je ( ponovo ) dovela vrhunsku umjetnost u glavni grad, podgrijala optimizam i učvrstila uvjerenje da dobrota postoji.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.