istraživanje pokazalo

Covid-19 trajno promijenio internetsku kupovinu

Covid-19 trajno promijenio internetsku kupovinu
10.10.2020.
u 18:56
Od početka pandemije više od polovine kupaca češće kupuje putem interneta i više se okreće mreži u potrazi za vijestima, zdravstvenim informacijama i zabavom, pokazalo je istraživanje
Pogledaj originalni članak

Pandemija Covida-19 trajno je promijenila ponašanje potrošača u internetskoj kupovini i vlade moraju ubrzati digitalizaciju kako bi kompanijama omogućile da iskoriste tu priliku, pokazalo je u petak objavljeno istraživanje UNCTAD-a.

Od početka pandemije više od polovine kupaca češće kupuje putem interneta i više se okreće mreži u potrazi za vijestima, zdravstvenim informacijama i zabavom, pokazalo je istraživanje "Covid-19 i internetska trgovina".

Istraživanje je obuhvatilo oko 3.700 ispitanika u Brazilu, Kini, Njemačkoj, Italiji, Južnoj Koreji, Rusiji, Južnoafričkoj Republici, Švicarskoj i Turskoj a UNCTAD ga je proveo s Netcomm Suisse eCommerce Assocationom, Brazilskim mrežnim informacijskim centrom i Inveonom, javlja Hina. 

Najveći je rast kupnje putem interneta zabilježen u Kini i Turskoj a najskromniji u Švicarskoj i Njemačkoj, gdje je velik broj potrošača i prije pandemije kupovao na internetu.

Ljudi su na internetu više kupovali sve kategorije proizvoda, a najviše je poskočila kupovina elektroničke opreme, alata, lijekova, tečajeva, namještaja i kozmetike i higijenskih potrepština.

Najviše su se kupnji putem interneta u pandemiji okrenule žene i osobe s visokom stručnom spremom, a među dobnim skupinama rast je bio veći među potrošačima u dobi od 25 do 44 godine nego među mladima.

U kategoriji malih trgovaca najspremniji su za prodaju putem interneta bili oni u Kini a najslabije su pripremljeni oni u Južnoafričkoj Republici.

„Tvrtke koje stavljaju internetsku trgovinu u središte svoje poslovne strategije spremne su za razdoblje nakon Covida-19", zaključio je osnivač i izvršni direktor Inveona Yomi Kastro.

"Onima koje su još uvijek više okrenute fizičkoj kupovini ukazuje se ogromna prilika u segmentu visokofrekventnih potrošačkih dobara i lijekova", pojašnjava Kastro.

Više se kupuje, manje se troši

Pandemija je promijenila i prioritete potrošača i potaknula ih da dobro promisle prije no što otvore novčanik, pokazalo je istraživanje.

Tako je prosječna mjesečna potrošnja po kupcu znatno pala od početka pandemije, pri čemu su potrošači u razvijenim i u gospodarstvima u nastajanju odgodili veće izdatke a u gospodarstvima u razvoju više su se usmjerili na osnovne proizvode.

Najviše je pala potrošnja na turizam i putovanja, za 75 posto, te na namještaj i na elektroničku robu, za 53 odnosno 48 posto.

Najblaže je smanjena potrošnja na hranu, lijekove, medije i knjige, za 11 odnosno 23 i 27 posto.

Većina ispitanika, posebno u Kini i Turskoj, navela je da će nastaviti kupovati na internetu i trošiti uglavnom na osnovne proizvode i nakon što pandemija završi.

Namjeravaju također nastaviti putovati na destinacije bliže domu, što signalizira trajni utjecaj na međunarodni turizam, procjenjuju u UNCTAD-u.

Vlade moraju pripremiti teren

Rast elektroničke trgovine bez presedana prouzročit će nakon pandemije poremećaje u maloprodaji, kako unutar pojedinih zemalja, tako i na međunarodnoj razini, upozorio je predsjednik udruge eCommerce NetComm Suisse Carlo Terreni.

„Zato kreatori mjera moraju usvojiti konkretne mjere kako bi malim i srednjim poduzećima omogućili elektroničku trgovinu, kreirali baze specijaliziranih radnika i privukli međunarodne ulagače u internetsku trgovinu“, sugerira Terreni.

Glavni tajnik UNCTAD-a Mukhisa Kituyi upozorava zemlje širom svijeta da hitno stvore uvjete kako bi iskoristile mogućnosti koje pruža digitalizacija.

“Pandemija COVID-19 ubrzala je pomak prema svijetu u kojem će digitalno igrati važniju ulogu. Promjene koje sada uvedemo trajno će obilježiti početnu fazu oporavka svjetskog gospodarstva", upozorio je Kituyi.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.