Nakon što je razmatrala Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit, koji je predložio izaslanik u Domu naroda Parlamenta FBiH Predrag Kojović, Vlada FBiH je usvojila mišljenje da predložene izmjene i dopune ne treba prihvatiti jer narušavaju koncept oporezivania koji je usvojen u već postojećem poreznom sustavu.
Bankarski sustav
Vlada FBiH je usvojila izvješće o radu Samostalnog odjela ombudsmena za bankarski sustav za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2016. godine.
U izvješću, koji će biti upućeno i Parlamentu FBiH na daljnju proceduru, navedeno je da je Samostalni odjel u ovom razdoblju zaprimio 185 novih prigovora, zahtjeva i obavijesti u odnosu na nastale sporne odnose u vezi s postupanjem i radom financijskih institucija u pojedinačnim odnosima i komunikaciji s korisnicima financijskih usluga. Ombudsmenu su se korisnici i žiranti obraćali putem redovite i elektronske pošte, telefonskih poziva i osobno.
S korisnicima koji su dostavili prigovor ili zahtjev za zaštitu svojih prava, redovito je komunicirano radi informiranja o tijeku i ishodu postupka.
Od 185 prigovora, 167 je okončano uključujući i 14 postupaka koji su pokrenuti u 2015. godini, a okončani u ovom izvještajnom razdoblju. Od ukupnog broja postupaka koji se trenutno vode, u tijeku je rad na 18 predmeta.
Poticaji za poljoprivredu
Vlada FBiH je donijela Odluku kojom je izmijenila i dopunila Program utroška s kriterijima raspodjele sredstava „Subvencija privatnim poduzećima i poduzetnicima - Poticaj za poljoprivredu za 2016. godinu”. Izmjene i dopune se odnose na odredbe iz Programa za propisana ograničenja visine novčane podrške koju može ostvariti fizička osoba, zatim obveza o izmirenju poreznih obveza.
Pored toga Vlada FBiH je 9.9.2016. godine donijela zaključak kojim je zaduženo Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva da pokrene izmjene i dopune Odluke o usvajanju Programa radi definiranja dijela naslijeđenih dugovanja za proizvodnje iz 2014. godine, a koje će biti izmirene u ovoj godini.
Ukupna dugovanja za nerealizirane zahtjeve iz 2014. godine za proizvodnje iznose 15.719.303,10 KM, a izmjenom i dopunom Programa planirana je isplata njihovog dijela, od čega za biljnu proizvodnju 1.179.420,15 KM, a za animalnu 3.986.118,00 KM.
U Programu novčanih podrški za 2016. godinu, propisano je ograničenje za ostvarivanja prava na novčanu podršku fizičkim osobama u visini do 6.000 KM. S tim u vezi je svim nadležnim županijskim ministarstvima upućena instrukcija kojom je pojašnjena ova odredba prilikom obrade zahtjeva klijenata – fizičkih osoba. U cilju sveobuhvatnije informiranosti klijenata, ova instrukcija je uvrštena u izmjenu i dopunu Programa.
Kad je riječ o odredbi koja se odnosi na izmirenje obveze klijenata prema Poreznoj upravi FBiH i Upravi za neizravno oporezivanja BiH, nju moraju sadržavati svi pravilnici koji budu objavljeni nakon izmjene Programa.
Izmjenama i dopunama Programa je izvršena preraspodjela sredstava s Modela kapitalnih ulaganja u Model podrške proizvodnji. Također, i kod Modela ostalih vrsta podrške su brisane određene mjere, a taj iznos sredstava je raspodlijeljen u Model podrške proizvodnji, kao i za povećanje iznosa sredstava za izmirenje obveza po sudskim presudama i žalbama.
Suglasnost na sporazum
Vlada FBiH je prihvatila mišljenje Federalnog ministarstva pravde na Prijedlog sporazuma o suradnji između Parlamenta FBiH, Vlade FBiH i Saveza općina i gradova FBiH.
Potpisnici Sporazuma o suradnji suglasni su da će u procesu donošenja zakona i drugih zakona koje predlaže Vlada FBiH i donosi Parlament FBiH zajedno djelovati u sklopu dozvoljenih ustavnih, zakonskih i poslovničkih procedura.
Federalne vlasti su, u postupku donošenja propisa koji se izravno tiču jedinica lokalne samouprave, dužne putem Saveza općina i gradova FBiH konzultirati jedinice lokalne samouprave i u najvećoj mogućoj mjeri uvažiti njihove stavove.
Suradnja potpisnika posebno će biti usmjerena na provođenje procedura javnih rasprava o svim zakonskim, podzakonskim i drugim aktima koje predlaže Vlada FBiH i donosi Parlament FBiH i drugi organi i institucije u FBiH, a odnose se na zakone koji imaju utjecaj na funkcioniranje jedinica lokalne samouprave.