Slučaj zastrašujućih klaunova

Klaunovi su nekada veselili djecu, danas reklamiraju horore i plaše ih po ulicama

Klaunovi su nekada veselili djecu, danas reklamiraju horore i plaše ih po ulicama
22.10.2016.
u 07:00
Pogledaj originalni članak

Ako ste u djetinjstvu imali priliku biti istraumatizirani mini-serijalom trash horor žanra “It” (“Ono”) o zastrašujućem klaunu Pennywiseu, onda itekako možete razumjeti predinfarktno stanje u kojem se može naći osoba za kojom u mraku potrči užasavajući klaun s nožem, palicom ili eventualno motornom pilom u rukama.

Upravo takva “gerila marketinška kampanja” provodi se diljem svijeta, pa i u susjednoj nam Hrvatskoj najavljujući remake u vidu filmske obrade ove zastrašujuće priče Stephena Kinga, a koji bi uskoro trebao stići u kina.

Javnost u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama uznemirila se jer u prvi mah nije bilo jasno o čemu je riječ. Ovaj trend koji je krenuo iz SAD-a, a ubrzo se raširio po cijeloj planeti, dijelom je gerila marketinške kampanje za spomenuti film o klaunu krvavih namjera koji progoni djecu. Iako se do sada izravno nismo susretali s takvim oblicima kampanja, oni se već neko vrijeme provode u raznim dijelovima svijeta, a SAD prednjače u takvom načinu marketinške prezentacije. Svojedobno se na YouTube kanalima pojavila videosnimka ništa manje neugodan od klaunov, a riječ je o situaciji gdje nesretne prolaznike s nožem u ruci progoni patuljak odjeven u Chuckyja, ukletu lutku iz popularnog horor-serijala. Također je riječ o kampanji najave najnovijeg filma s lutkom ubojicom u glavnoj ulozi. Ljudi su vrišteći bježali bacajući stvari, pa i odjeću sa sebe, sve kako bi spasili živu glavu vidno prestravljeni na smrt.

I drugi su se koristili ovakvim oblikom marketinga. Jedan proizvođač TV uređaja išao je tako daleko u krajnost da je, reklamirajući najnovije full HD plazma TV monitore, postavio na mjesto prozora jedan takav monitor i napravio simulaciju nuklearnog napada. Prestravljeni ljudi koji su bili izloženi ovakvom agresivnom marketingu puzali su po podu vrišteći u svom užasu i strahu koji su pretrpjeli. Sve je više skrivenih kamera koje ne prezaju ni od čega kako bi nasmijale gledatelje. Brazilske skrivene kamere graniče sa zdravim razumom. Od duha djevojčice u dizalu, preko mrtvaca koji nesretne žrtve primaju za ruku iz otvorenog lijesa, pa sve do leša u vjenčanici koji progoni posjetitelje groblja. Samo je pitanje vremena kada će pasti prva nevina žrtva ovakvog oblika promocije i zabave. Žrtva podjednako može biti i osoba na koju se zatrči klaun s nožem ili palicom u ruci, kao i sami klaun kojeg netko u samoobrani može lišiti života. S pravom ljudi postavljaju pitanje u današnje vrijeme potrošačkog mentaliteta, gdje nas danonoćno iz svakog kutka zaskaču s reklamama, pa i na ulici u mrklo doba noći, gdje je granica “dobrog ukusa” i kada se ona prijeđe, što se može dogoditi. Kreativci iz reklamnih agencija bi za opću dobrobit, a prije svega za dobrobiti potencijalnih kupaca i korisnika usluga, morali znati gdje je ta granica. Morali bi imati na umu da postoje ljudi sa slabim srcem i živcima jer bi se u protivnom lako mogli preseliti s reklamnih stranica na stranice crne kronike, a to ne žele ni oni, ni kupci, a svakako ne velike kompanije. I naravno da na klaune nitko više neće gledati isto, serija “It”, pa i ova reklamna kampanja, uništili su za sva vremena nevinost čovjeka bijelog lica s iscrtanim osmjehom i suzom. On je na ovaj način od sinonima nevinosti djetinjstva postao sinonim straha.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.