Žepče

Kornišoni iz BiH tražena roba u EU

kornisoni01_nnn_bih_26112015
kornisoni02_nnn_bih_26112015
27.11.2015.
u 06:30
Više od 3200 tona kornišona iz BiH ove godine izvezeno na tržište EU
Pogledaj originalni članak

U organizaciji Adriatic Group iz Beča, organiziran je studijski posjet organizatora, proizvođača i agronoma iz 60 općina u BiH koji sudjeluju u proizvodnji krastavaca kornišona. Ove godine Adriatic Group GmbH je preuzela tvornicu Voćar promet iz Glumina kod Zvornika i tvornicu za preradu voća i povrća u Balatunu kod Bijeljine te je ovom akvizicijom grupacija Adriatic postala jedna od najvećih proizvođača konzerviranog voća i povrća u regiji, pod vlastitim brendom "Natura", piše Večernji list BiH. Dosadašnja investicija u BiH iznosi 3 milijuna eura.

Zbrajanje rezultata

Susret predstavnika iz BiH i menadžmenta Adriatic Group Beč iskorišten je za zbrajanje rezultata prve godine uzgoja kornišona koji su, prema riječima Amira Bekića, direktora Adriatic Groupa, više nego odlični. Više od 3200 tona kornišona iz BiH ove godine je izvezeno na tržište EU, a još 1100 tona je prerađeno u tvornicama Adriatic grupe. U okviru primarne proizvodnje, kojom upravlja kompanija Agrona iz Živinica, sklopljeni su ugovori s oko 1500 kooperanata. Ostvareni su prihodi od 2,2 milijuna KM i ostvarena izravna investicija od 1,224.857 dolara. Neizravnim zapošljavanjem omogućeno je da 4573 osobe ostvare prihode od proizvodnje kornišona. Uz to, i ostale grane imale su koristi od ove proizvodnje, a jedan od bitnih segmenata je transport kojim je u 2 mjeseca proizvodnje isporučeno oko 180 šlepera kornišona u EU.

Ispravna odluka

- Naša odluka da uđemo i u primarnu proizvodnju krastavca kornišona pokazala se ispravnom jer tržište EU ima stalne zahtjeve za bh. krastavcem, kaže Bekić. Pomoć ovome projektu pruža USAID koji je obećao i nastavak podrške. Izostaju kvalitetni poticaji za proizvođače kornišona na razini države, entiteta i županija, dok u većini općina koje su uključene u ovaj projekt sufinancira se proizvodnja u skladu s mogućnostima. Namjera Adriatic Groupa je kupcima u EU približiti domaće brendove i omogućiti da se bh. proizvodi nađu na policama većih trgovačkih centara u EU. Godine 2002. u Beču je osnovana tvrtka Brajlović GmbH koja je, osim proizvodnje mesnih proizvoda, svoje poslovanje proširila i na distribuciju hrane. Danas, nakon 10 godina rada, putem vlastitog projekta tzv. Etno kutka, koji zauzima značajno mjesto u trgovačkim lancima Zielpunkt i Merkur s više od 300 prodavaonica, plasira više od 10 brendova iz zemalja bivše Jugoslavije.

- Možemo sa sigurnošću reći da su proizvodi iz BiH, ali i ostalih zemalja bivše Jugoslavije s kojima imamo ostvarenu suradnju zaživjeli u više od 14 zemalja EU, kaže Bekić.

U okviru Adriatic Groupa nalazi se 10 kompanija sa 130 zaposlenih. Planovi za iduću godinu su uspostavljanje velike mreže malih proizvođača u BiH i povećanje proizvodnje kornišona na 5 tisuća tona godišnje.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.