Liječenje preko videa i telefona:

Liječnik ispričao kako je u pandemiji pomagao pacijentima i što mu je bilo najgore

Liječnik ispričao kako je u pandemiji pomagao pacijentima i što mu je bilo najgore
21.07.2021.
u 09:33
Pogledaj originalni članak

Evo što su liječnici naučili o svojim pacijentima i svom radu tijekom pandemije...

Pandemija je sve promijenila pa tako i način na koji su liječnici pregledavali svoje pacijente. U svom blogu dr.  Peter Abaci, anesteziolog i specijalist za bol pojašnjava što je naučio iz ove situacije.

„Pandemija me prisilila da promijenim način na koji procjenjujem, liječim i komuniciram s pacijentima. Kako bi održao zadovoljavajući nivo, bio sam prisiljen pronaći nove načine kako se povezati s pacijentom i kako ih utješiti iako ih ne mogu primiti za ruku ili im se nasmijati a da to vide kroz masku. Znam i da su moji pacijenti morali napraviti određene korake kako bi naučili kako se povezati sa mnom i cijelim timom koji im pruža pomoć. No unatoč svim problemima koje je virus stvorio, čini se da smo dobili i prave lekcije i da će one poboljšati odnos pacijent – liječnik“, pojasnio je.

Evo stvari za koje smatra da je pandemija „izvukla na svjetlo dana“:

1. Vizualna komunikacija je važna

Liječnik ističe kako do pandemije nije cijenio činjenicu koliko se oslanja na vizualno – gestikulaciju, izgled, suptilan govor tijela, sve dok mu to nije oduzeto.

 

„Kada sam započeo s komunikacijom putem telefona sa svojim pacijentima, brzo sam naučio koliko je teško potpuno razumjeti njihove osjećaje bez pokreta ili izraza lica koji prate riječi. Isto tako nisam bio uvijek siguran da dobro razumiju što ja njima govorim jer ih nisam mogao vidjeti“, pojasnio je te savjetuje da kada komunicirate s liječnikom lice u lice ili putem ekrana, stvorite i vizualne dodatke govoru kako bi on bolje razumio kako vam pomoći.

2. Samopregled je koristan alat

Dodir i osjećaj su uvijek bilo važan dio medicine, kada su pacijenti u boli, liječnik će ih i upitati da stisnu mišić, provjeriti temperaturu kože i testirati osjetljivost živaca. No radi potrebe za distancom i praksom liječenje putem telefona je uzrokovalo upravo da sam pacijent postane više uključen u procjenu stanja.

Pitam ih za povratnu reakciju, kako se kreću, kako se osjećaju kada je tijelo u jednoj pozi te ih zamolim da koriste neke stvari koje bi ja koristio pri pregledu, dodao je Abaci. Zaključak je da kada naučite i sami sebe „pregledati“ bolje čete razumjeti što stoji iza vašeg problema ali i kako do rješenja.

3. Virtualni pregled ima svojih prednosti

Pandemija je prisilila puno ljudi na virtualnu interakciju s liječnikom prvi puta. „To je svakako istinito kada je moja praksa u pitanju, a koristili smo platforme poput Zooma kako bismo komunicirali s pacijentom ili održavali individualne tretmane ili pak u malim grupama“, pojasnio je liječnik te dodao da iako je virtualna komunikacija bila teška za neke pacijente, njemu je dala priliku da vidi u kakvom okruženju žive.

„Upravo je ta slika od pomoći liječniku, terapeutima i savjetnicima kako bi dobili bolji uvid u život pacijenta te ga mogu koristiti za poboljšanje terapije. Promatrajući ih u njihovom elementu, bolje sam ih shvatio i nadam se da će mi to pomoći da budem još bolji liječnik“, zaključuje. Ovakve preglede ne biste trebali izbjegavati, jer iako mogu biti neugodni, pomoći će vam da se povežete s liječnikom.

Poznati o iskustvima s COVID-om

Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Ministarstvo zdravstva intenzivirali su kampanju cijepljenja građana protiv COVID-19 serijom video poruka na društvenim mrežama.
U video spotovima poznate osobe različitih zanimanja iz javnog života Hrvatske govore o svojim iskustvima s epidemijom COVID-19 i cijepljenjem protiv te zarazne bolesti koja se proširila cijelim svijetom. Autor spotova je poznati hrvatski glumac i režiser Dejan Aćimović koji je pred kameru doveo brojne kolegice i kolege glumce, televizijske novinare, sportaše i trenere, pjevače i kompozitore… Svatko od njih šalje poruku o svojem viđenju i razlozima kako zaštititi svoje i tuđe zdravlje, te zašto u cjepivu i cijepljenju vide najučinkovitiju mogućnost da se nadvlada pandemija i život vraća u okvire sigurnosti kakvoj većina stanovnika svijeta teži već drugu godinu.

 

„Ovakvom kampanjom u kojoj poznate osobe iz javnog života potiču svoje sunarodnjake da se povećava broj cijepljenih osoba Hrvatska postaje dio zajednice država Europske unije koje teže da se dosegne broj onih koji će primljenim cjepivom omogućiti stvaranje kolektivnog imuniteta kao poželjnog cilja u učinkovitijoj zaštiti od zaraze, posebno od težih oblika bolesti i smrtnih posljedica,“ - kaže ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak, ustanove koja je nositelj programa cijepljenja protiv COVID-19 kojeg je krajem prethodne godine usvojila Vlada Republike Hrvatske. Uz to, HZJZ na svojim mrežnim stranicama nudi pregršt informacija o načinima sprječavanja zaraze i njenog širenja među građanima, kao i odgovore na mnoga pitanja koja postavljaju građani u vezi cjepiva, njegovih učinaka u zaštiti od COVID-19, ali i mogućih nuspojava ili eventualnih utjecaja na zdravlje osoba u budućnosti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.